دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1399 - 18:54
اتحادیه عرب مدعی شد؛

ایران و ترکیه همسایگان عرب خود را مراعات نمی‌کنند

اتحادیه عرب در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد کشورهای ایران و ترکیه اصول حسن هم‌جواری با کشورهای عربی را رعایت نمی‌کنند.
کد خبر : 496216
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اتحادیه عرب در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد کشور‌های ایران و ترکیه اصول حسن هم‌جواری با کشور‌های عربی را رعایت نمی‌کنند.


اتحادیه عرب همچنین اعلام کرد: موضع قاهره در خصوص لیبی، راه را در برابر فرصت‌های حل سیاسی باز می‌کند.
پیش‌تر نیز اتحادیه عرب از عملیات اخیر ترکیه در عراق انتقاد کرده بود.


روز گذشته احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب عملیات نظامی را که ترکیه در مناطق شمالی عراق با بهانه پیگرد قرار دادن عناصر حزب کارگران کردستان آغاز کرده، محکوم و تأکید کرده بود مداخله نظامی ترکیه به‌منزله تجاوز به حاکمیت عراق محسوب می‌شود و بدون هماهنگی با دولت بغداد به انجام رسیده است. این مسئله نشانگر بی‌توجهی آنکارا به قانون بین‌الملل و روابط خود با همسایگان عرب است.


همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز روز گذشته نقض حریم هوایی کشورش از سوی جنگنده‌های ترکیه و نیز هدف گرفته شدن اردوگاه پناهندگان در نزدیکی شهر‌های «مخمور» و «سنجار» را محکوم کرده بود.


فرماندهی عملیات مشترک در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: ما نقض حریم هوایی عراق را از سوی جنگنده‌های ترکیه‌ای که یکشنبه شب به وقوع پیوست و طی آن ۱۸ هواپیمای ترکیه‌ای به سوی (سنجار- مخمور- الکویر- اربیل) تا شهرستان شرقاط در عمق ۱۹۳ کیلومتری از در داخل خاک عراق آمده و اردوگاه پناهندگان در نزدیکی مخمور و سنجار را هدف قرار دادند، محکوم می‌کنیم.


وی در ادامه افزوده بود: جنگنده‌های ترکیه تا ساعات پایانی شب گذشته به مرز‌های عراق نزدیک می‌شدند و این اقدام تحریک‌آمیز با پایبندی‌ها در خصوص حسن هم‌جواری مطابق با توافقنامه‌های بین‌المللی همخوانی نداشته و نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته