دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1399 - 00:05
آنا گزارش می‌دهد؛

معلمان مدارس غیردولتی مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند/ صدای این معلمان را بشنوید!

باورش سخت است اما معلمانی هستند که به‌اندازه دیگر معلمان و حتی شاید بیش از آن‌ها فعالیت می‌کنند؛ اما نادیده گرفته  شده و با حقوق بسیار بسیار پایین و بدون مزایا در حال ارائه خدمت به جامعه آموزشی کشور هستند.
کد خبر : 496171
آزاد.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در حالی‌که مطالبات متفاوت معلمان رسمی آموزش‌وپرورش در حوزه معیشت، حقوق و مزایا و فوق‌العاده‌های شغل و ... هنوز با کم‌توجهی این وزارتخانه و دولت روبرو است، باورش سخت است اما جمع کثیری از معلمان مدارس غیردولتی هستند که به همان اندازه دیگر معلمان و حتی شاید بیش از آن‌ها فعالیت می‌کنند؛ اما به کل در طرح‌های مختلف  استخدامی و رفاهی نادیده گرفته  شده و با حقوق بسیار بسیار پایین و بدون مزایای شغلی خود در حال ارائه خدمت به جامعه آموزشی کشور هستند.


معلمان مدارس غیردولتی مظلوم‌ترین قشر جامعه ما هستند


سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش به‌عنوان ناظر بر فعالیت این مدارس محل خدمت این معلمان شاید بهترین توصیف را از آن‌ها داشته باشند.


مجتبی زینی‌وند در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص موضوع استخدام معلمان مدارس غیردولتی و شرایط آن‌ها گفت: من به‌عنوان مسئول سازمان مدارس غیردولتی آرزویم این استکه  مسئولان مربوطه حداقل امتیازی برای استخدام معلمان مدارس غیردولتی که بعضی از آن‌ها بسیار خلاقانه و باانگیزه مشغول به کار هستند، در نظر بگیرند.


وی افزود: همان‌طور که به وزیر قبلی و همچنین به وزیر فعلی آموزش‌وپرورش پیشنهاد دادم که در بحث استخدام اگر قرار است امتیازی برای کسی قائل شوند، این امتیاز باید به معلمان مدارس غیردولتی تعلق گیرد.


رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش ادامه داد: روز یکشنبه گذشته هم با بعضی از دوستان در مجلس گفتگو کردم و خواهش من این بوده است که اگر امکان دارد امتیازی برای معلمان مدارس غیردولتی در بحث استخدام قائل شوند.


وی تأکید کرد: معلمان مدارس غیردولتی با حقوق وزارت کار و با بیمه بالا و باانگیزه بالا در حال کار هستند و اگر دولت قرار است در حق این‌ها لطفی کند، بهترین کار است که برایشان امتیازی برای استخدام در نظر بگیرند.


زینی‌وند تصریح کرد: با این‌که این امر در اختیار من نیست و مربوط به حوزه سازمان استخدامی کشور است؛ اما پیگیر بوده و هستم و تقاضا کردم و متقاضی بودم و پیشنهاد داده‌ام و آرزوی قلبی من این است که برای این معلمان امتیازی برای استخدام در نظر گرفته شود.



گویا بی‌توجهی به تقاضاها، انتظار برای تجمیع خواسته‌های و نیازهای دیده و رفع نشده اقشار باارزش فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما و در نهایت اعتراض آنان به شرایطشان به عادت زشت مدیران تبدیل‌شده و تا اعتراضی نشود هیچ تلاشی برای رفع مسائل اتفاق نمی‌افتد.



وی تأکید کرد: معلمان مدارس غیردولتی مظلوم‌ترین قشر در جامعه ما هستند که باانگیزه و خلاقانه کار می‌کنند، وقت‌گذاری بسیار زیادی دارند؛ اما به هر طریق هیچ‌گونه امیدی برای استخدام ندارند چه بهتر است که این قانون را اصلاح کنند، همان‌طور که به سایرین ازجمله مربیان پیش‌دبستانی و آموزشیاران نهضت حقی داده شد این حق به معلمان مدارس غیردولتی هم داده شود.


رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش تصریح کرد: این کار نه‌تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه نظام تعلیم و تربیت از توانمندی معلمان خلاق و فعال مدارس غیردولتی بهره‌مند می‌شود و از طرف دیگر برای این معلمان ایجاد انگیزه  می‌شود تا در این مدارس حضور بهتر و فعال‌تری هم داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: امیدوارم شما اهالی رسانه هم پیگیر مشکلات این عزیزان شوید و ما هم حتماً پیگیری‌ها را ادامه می‌دهیم.


گویا بی‌توجهی به تقاضاها، انتظار برای تجمیع خواسته‌ها و نیازهای دیده و رفع نشده اقشار باارزش فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما و در نهایت اعتراض این اقشار به شرایطشان به عادت زشت مدیران ما تبدیل‌شده و تا اعتراضی نشود، هیچ تلاشی برای رفع مسائل اتفاق نمی‌افتد. حال با نادیده گرفته شدن خواسته بحق جمع کثیری از معلمان  مدارس غیردولتی روبرو هستیم که در تأمین آن  قانون‌گذاران مجلس و دولتمردان به‌ویژه سازمان امور استخدامی و آموزش‌وپرورش باید به‌موقع و پیش از اعتراض این قشر از جامعه اقدامی انجام دهند.


انتهای پیام/4145/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته