انتقادهای معلمان در تقابل با نظام آموزشی نیست
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، سید جواد حسینی گفت: انتقاد و نظرات فرهنگیان نوعی تعامل با دستگاه تعلیم و تربیت است، ازاینرو مسئولان وزارتخانه انتقاد و اعتراض آنها را با گوش جان میشنوند.
وی با اشاره به اینکه معتقدیم اعتراضها به کیفیت نظام تعلیم و تربیت کمک خواهد کرد، افزود: اولین نشست در دوره سرپرستی من با تشکلهای معلمان و فرهنگیان برگزار شد و تمام مطالبی را که معلمان در آن نشست بازگو کردند، کاملاً درست و مرتبط باکیفیت نظام تعلیم و تربیت بود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: برخی تشکلهای فرهنگیان انتقادهایی نسبت به رویکرد و برنامههای این وزارتخانه دارند ازاینرو ما خواستار ارتباط بیشتر با کسانی هستیم که انتقاد بیشتری دارند و در صورت درست و منطقی بودن این انتقادها در راستای اصلاح آنها بر خواهیم آمد.
حسینی تأکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین معلم، کارمند نیست بلکه یک عنصر تربیتی، اخلاقی و علمی و کسی است که حد جامعه را مشخص میکند. ازاینرو به میزانی که ما حد معلم را بالا ببریم حد جامعه را بالابردهایم.
وی درباره نحوه تعامل وزارت آموزش و پرورش با رسانهها نیز گفت: تعدادی شکایت از وزارت آموزش و پرورش نسبت به همکاران رسانهای وجود داشت که با اعلام بنده شکایتها از دستور کار خارج شده و گروهی موظف شد تا در صورت اختلافنظر بین رسانه و آموزش و پرورش مشکل را حل کند تا نیاز به روند قضائی نداشته باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: طرحی بهعنوان تعالی مدیریت در دوره متوسطه و طرح تدبیر در دوره ابتدایی در حال اجراست که هر دو طرح ناظر بر کیفیت مدارس با رویکرد مدرسهمحور است.
وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش به ازای هر سه نفری که سر کلاس میروند یک نفر در سیستم اداری فعالیت دارد درحالیکه در دنیا به ازای هر پنج نفری که به کلاس میروند یک نفر در سیستم اداری است، ادامه داد: باید حجم سیستم اداری را کم کرده و به مدارس انتقال داد.
انتهای پیام/4087/پ
انتهای پیام/