دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 تير 1398 - 19:16
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی در پژوهش‌محور شدن تعلیم و تربیت دارد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند در پژوهش‌محور شدن نظام تعلیم و تربیت به‌ویژه برای معلمان نقش ایفا کند.
کد خبر : 402246
10-60.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی در بیست و چهارمین نشست هم‌اندیشی هیئت‌امنای دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: به‌واسطه نقش مهمی که این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی ایفا می‌کند، رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تمرکز ویژه‌ای بر این دانشگاه دارند.


وی ادامه داد: تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی مهم‌ترین و اصلی‌ترین مأموریتی است که بر عهده نظام تعلیم و تربیت است، لذا دانشگاه فرهنگیان با تربیت نیروی انسانی این مأموریت آموزش‌وپرورش را محقق می‌سازد.


سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در استمرار توانمندی‌ها و صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای معلمان نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و مؤثر است.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند در پژوهش‌محور شدن نظام تعلیم و تربیت به‌ویژه معلمان نقش ایفا کند.


حسینی افزود: دانشگاه فرهنگیان از بین مدارس موجود می‌تواند تعدادی از مدارس را مدیریت کند و به اصلاح و ارتقای کیفیت در این‌گونه مدارس بپردازد و روند تعلیم و تربیت را مورد ارزیابی قرار دهد.


سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش در پایان گفت: ارتباط بین آموزش‌وپرورش و آموزش‌عالی موضوع بسیار مهمی است که دانشگاه فرهنگیان می‌تواند در این خصوص کمک ویژه‌ای را ارائه دهد.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته