دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1399 - 12:36
ربیعی:

فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو رعایت نمی‌شود

سخنگوی دولت گفت: در وسایل حمل و نقل عمومی، اتوبوس و مترو فاصله‌گذاری به‌درستی مراعات نمی‌شود.
کد خبر : 495892
AG8I0123.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز با اشاره به شیوع ویروس کرونا و راه‌حل‌های مقابله با آن اظهار کرد: به دوران پساکرونا نرسیده‌ایم و نمی‌توانیم بگوییم کرونا تمام شده و آثار کرونا از یک ماه قبل شروع شده است.


سخنگوی دولت گفت: در مبارزه با کرونا چالش‌های جدیدی داشتیم؛ اما توانستیم از این مراحل با موفقیت نسبی عبور کنیم. گزارش‌های ما نشان داده که در برخی اماکن متبرکه مراعات خوبی صورت گرفته، اما در برخی اماکن هم رعایت نشده است و مراعات ضعیف بوده است.


وی اضافه کرد: هم‌چنین در وسایل انتقال مسافر و اتوبوس مراعات صورت نگرفته و فاصله‌گذاری‌ها در مترو به‌درستی رعایت نشده است.


ربیعی بیان کرد: در چند استان به مرحله پیک رسیدیم و این به معنای پیک جدید نیست، استان‌هایی که وارد پیک کرونا نشده بودند، امروز وارد این وضعیت شدند و نباید اشتباه کنیم که فرضاً وارد پیک جدیدی شده‌ایم.


وی با بیان اینکه تعطیلات عید فطر آثار خود را امروز در برخی استان‌ها نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: بالا بودن آمار ابتلا به کرونا به دلیل افزایش تست‌هاست؛ امروز از 2 هزار تست به 25 هزار تست روزانه رسیدیم و این قطعاً آمار ابتلا را افزایش داده است.


سخنگوی دولت درباره وضعیت گرانی مسکن گفت: در سیاست‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت تقسیم‌بندی جدیدی صورت گرفته است. در کوتاه‌مدت در زمینه مستأجران برنامه جدید مدنظر داریم که در صورت نهایی شدن آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. برای تأمین مسکن گروه‌های کم‌درآمد نیز تصمیم گرفتیم طرح اقدام ملی مسکن که با هدف‌گذاری 400 هزار واحد بود را سرعت بیشتری بگیرد و تفاهم‌نامه‌ها پیگیر شوند. بانک‌ها، وزارت اقتصاد و شهرداری‌ها نیز در این زمینه برای تمهیدات امکانات باید همکاری لازم را داشته باشند.


ربیعی با اشاره به اینکه اگر سه اصل فاصله‌گذاری، ماسک زدن و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود هم در عرصه سلامت و هم اقتصاد به دستاوردهای خوبی می‌رسیم، خاطرنشان کرد: در مبارزه ضد کرونا آموختیم که باید یک روح جدید در حکمرانی دمیده شود که خوشبختانه این امر اکنون رخ داده است.


سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه آقای ظریف پیش‌بینی حضور مجدد ترامپ را در کاخ سفید دارد، دولت مجوز تنظیم سیاست جدید برای آمریکا دارد، خاطرنشان کرد: ما برای بهره‌گیری از دیپلماسی منتظر تغییرات مدیریتی در آمریکا نیستیم، اگر آمریکا موضع واقعی مذاکره داشته باشد، دیپلمات‌های ما آمادگی بازگشت به میز مذاکره‌ای دارند که آمریکا آن را ترک کرد.


ربیعی در مورد خودکشی یک کارگر در بخش‌های پیمانکاری نفت گفت: از اول که این حادثه اتفاق افتاد، بررسی‌ها آغاز شد، در این زمینه نباید پیش‌داوری باشد.


وی افزود: علل خودکشی از عوامل اقتصادی و فقر تا جنبه‌های روان‌شناختی و محیطی می‌تواند باشد. در برخی از استان‌های کشور خودکشی بیشتر است و باید علل آن را فردی و محلی بررسی کرد، اورژانس اجتماعی را افزایش دادیم، قطعاً فشارهای روانی و اقتصادی می‌تواند در این زمینه وجود داشته باشد. در این مورد خاص تحقیقاتی خواستیم، در این مورد خاص عوامل فردی بیشتر بوده است، ما در دوران سختی که هستیم به امید به آینده نیاز داریم.


سخنگوی دولت درباره بلوکه شدن اموال ایران توسط کره جنوبی گفت: بانک مرکزی پیگیر وصول منابع حاصل از فروش نفت از کره جنوبی است و اقدامات همه‌جانبه در این زمینه انجام شده است. از دولت کره جنوبی انتظار داریم همکاری لازم در این زمینه داشته باشد؛ چرا که پیامدهای این رفتار غیرقابل‌قبول است.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب