دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1399 - 13:13
آنا گزارش می‌دهد؛

کارنامه ضدکرونایی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در یک نگاه/ در کنار مردم تا شکست کرونا

بررسی‌ها و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل علیه ویروس کرونا حاکی از عزم جدی مسئولان این دانشگاه برای همراهی مردم تا شکست نهایی این ویروس خطرناک است.
کد خبر : 495879
photo_۲۰۲۰-۰۶-۱۵_۱۲-۰۰-۱۹.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل،کرونا میهمان ناخوانده‌ای است که چند ماهی مردم کشور را درگیر خود کرده و حوزه‌های مختلف را به چالش بزرگی کشانده است. کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های کشور چند روز پس از اعلام همه‌گیری این بیماری تعطیل شدند و کلاس‌های مجازی برای نخستین بار -در این حجم- تجربه شد؛ اما دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل وظیفه خود را فراتر از برگزاری کلاس‌ها دانست و با ارائه برنامه‌های متعدد در کنار اقشار مختلف مردم بوده است.


در روزهایی که برخی معتقد به آغاز پیک دوم بیماری کووید - 19 هستند و برخی از ثبات وضعیت می‌گویند به بررسی فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون پرداخته‌ایم.


دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نخستین جلسه رسمی خود درباره بیماری کرونا را ابتدای اسفند 98 برگزار کرده و اعضای خود را که متشکل از پنج عضو هیئت علمی علوم پزشکی، 10 عضو هیئت علمی سایر رشته‌ها و پنج نفر از کارکنان بود، تعیین کرد.



برنامه‌های این ستاد در اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای صیانت از سلامتی دانشجویان، کارکنان و استادان این دانشگاه و ارائه خدمات در حوزه‌های گوناگون برای همراهی با مردم تا شکست کرونا تدوین شد و در این راستا از چهارم اسفند 98 همه کلاس‌های حضوری دانشگاه تعطیل شده و از 16 اسفند کارکنان دانشگاه به‌صورت دورکاری انجام‌وظیفه کرده و در صورت لزوم به‌طور شیفتی و با حداقل ارتباط مستقیم با مراجعه‌کنندگان در محل کار حضور یافتند.


در همین راستا و با توجه به سیاست‌های دانشگاه و امکانات موجود کلاس‌های درس تعطیل نشد و حتی در ایام عید نوروز نیز کلاس‌های این واحد دانشگاهی به‌صورت الکترونیکی برگزار شد. به‌طوری که از 24 اسفند 98  تا 17 خرداد جاری برای بیش از 2 هزار و 800 مشخصه کلاس آنلاین برگزار و تعداد 7 هزار دانشجو نیز در آن حضور یافته‌اند؛ البته به گفته معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل کلاس‌های عملی این ترم در تابستان 99 و به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.


در ادامه برنامه‌های تدوین‌شده توسط ستاد مبارزه با کرونای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، این واحد دانشگاهی یکی از سالن‌های خود را که در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های معین بود در اختیار ستاد مبارزه با کرونای استان قرار داد که بلافاصله 100 تخت‌خواب بیمارستانی در آن مستقر شد تا در صورت لزوم بیماران کرونایی دوران نقاهت خود را در آن سپری کنند.



از ابتدای اسفند 98 تا 17 خرداد 99 بالغ ‌بر 40 فعالیت دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شده تا هیچ یک از اولویت‌های این دانشگاه راکد نماند. برخی از این برنامه‌ها که به‌طور مستقیم در ارتباط مبارزه با بیماری کرونا بود، راه‌اندازی بیمارستان 100 تختخوابی برای بیماران دوره نقاهت، تشکیل کارگروه مشترک با سازمان نظام پزشکی برای تدوین برنامه مهار و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ضدعفونی مرتب و منظم محیط دانشگاه، راه‌اندازی سامانه آموزش غیرحضوری، انتشار کلیپ‌ها و پوسترهای آموزشی مبارزه با بیماری، تولید مواد ضدعفونی‌کننده در مراکز رشد، تولید انواع ماسک‌های چندلایه در مراکز رشد و ارائه مشاوره در مرکز مشاوره  و ... را شامل می‌‌شود.



امروز همه می‌دانیم که تا پایان بحران کرونا راه طولانی در پیش است و برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد تا مردم از خدمات ارگان‌های مختلف ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی مطلع شده و از آن بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/4121/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته