زندهیاد کشاورز ستونی برای فرهنگ و هنر کشور بود/ کمتر آدمی دیدهام که خضوع او را داشته باشد
محمود پاکنیت در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما و تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا درباره شخصیت و تجربه همکاری خود با زندهیاد محمدعلی کشاورز عنوان کرد: ایشان بهواقع استادی بزرگ هم جلوی دوربین و هم در پشت دوربین بود که او را از دست دادیم. ایشان پایه و ستونی برای فرهنگ و هنر مملکت بود.
برعکس نقشهایش اتفاقاً بسیار مهربان بود و البته مردمی
وی افزود: من با این این بازیگر محبوب 5 تجربه و همکاری مشترک داشتهام که از جمله آن «پدرسالار»، «روشنتر از خاموشی»، «کهنهسوار»، «غزال» و ... است.
پاکنیت توضیح داد: برای گروه سازنده سریال و فیلم یک پشتوانه و اعتماد به نفسی بود. ستونی برای هر گروهی محسوب میشد. من یادم هست هروقت بچهها اشتباهی هم داشتند، عین یک پدر راهنمایی میکرد. کسی در او احساس برتری نمیدید و همین اخلاق و منش است که او را در کنار بازیگریاش، زبانزد میکرد.
وی درباره ویژگیهای بازی او و دلیل ماندگاریاش گفت: برخی وقتی او را در نقشهایش میدیدند، فکر میکردند او چهره خشنی داشته باشد؛ اما برعکس نقشهایش اتفاقاً بسیار مهربان بود و البته مردمی. احساس دلسوزی نسبت به کارشان و بچهها و مردم بهعینه در او دیده میشد.
چنین انسان خاصی هم باید دوستداشتنی باشد
این بازیگر خاطرنشان ساخت: اگر امروز بازی و نقشهای آقای کشاورز ماندگار شده است، به خاطر این است که همیشه در انجام کارهایش صاف و صادق بود. کاری خلاف خواستهاش نمیکرد و کمفروشی در او نمیدیدیم.
پاکنیت همچنین در نکتهای تأکید کرد: برای من جالب بود با آن همه اسم و رسم، اگر مردم از او به یادگار عکسی میخواستند، به جای فرار کردن به گردن علاقهمندش دست میانداخت و عکس میگرفت. خب! چنین انسان خاصی هم باید دوستداشتنی باشد. هنوز هم میگویم کمتر آدمی دیدهام که خضوع او را داشته باشد.
انتهای پیام /4143/پ
انتهای پیام/