دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1399 - 17:33
اسماعیلی:

هنر صنایع دستی ریشه در فرهنگ غنی ایران دارد/ دانشگاه آزاد استاد فرشچیان می‌تواند کارهای خوبی در حوزه صنایع دستی انجام دهد

سرپرست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران گفت: بخشی از هنر ایرانی که مایه فخر و مباهات جهان است، مربوط به صنایع دستی می‌شود و ریشه در فرهنگ غنی ایران دارد.
کد خبر : 495733
2892835.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علیرضا اسماعیلی در مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی و فرش و پاسداران سلامت که عصر امروز در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از هنر ایرانی که مایه فخر و مباهات جهان است، مربوط به صنایع دستی می‌شود و ریشه در فرهنگ غنی ایران دارد و تجلی هویت ایرانی-اسلامی است‌.


وی افزود: تنوع صنایع دستی در کشور ما و اشتغال زنان در حوزه صنایع دستی از اهمیت بالای صنایع دستی در کشور ما دارد. این صنایع به لحاظ اشتغال‌زا بودن کمک می‌کند در سال جهش تولید و حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های خوبی داشته باشیم.


سرپرست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در حوزه تولید صنایع دستی باید به فرهنگ غنی توجه کافی داشته باشیم.


اسماعیلی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان با پیشنهاد کارگروه صنایع دستی فرهنگستان هنر به شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد و کارهای خوبی می‌تواند در حوزه صنایع دستی داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: صنعت فرش برای اقتصاد و فرهنگ بخش مهمی است که باید تقویت شود و در این حوزه اساتید هنر نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.


انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته