دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1394 - 15:19
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد

600 میلیارد دلار هزینه سالانه درمان دیابت در دنیا/ سهم هزینه‌ای ایرانی‌ها 3.8 میلیارد دلار است

معاون بهداشت هزینه سالانه درمان دیابت در دنیا را 600 میلیارد دلار و در ایران 3.8 میلیارد دلار اعلام کرد.
کد خبر : 49568

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اکبر سیاری با اعلام این خبر در مراسم روز جهانی دیابت در تالار امام بیمارستان امام (ره) گفت: 400 میلیون نفر در دنیا دیابت دارند که تا سال 2030 به 600 میلیون نفر افزایش می‌یابد و در این میان سالانه پنج میلیون نفر بر اثر این بیماری می‌میرند.


وی افزود: در ایران 4.5 میلیون نفر دیابت دارند که تا دو سال آینده به 6 میلیون نفر افزایش می‌یابد و این در حالی است که 50 درصد از دیابت خود خبر ندارند.


سیاری بیان داشت: دو عامل اصلی دیابت رفتار فردی و زمینه‌های خطر بیولوژیک است. رفتار فردی مثل عدم تحرک و رژیم غذایی نامناسب و عوامل بیولوژیک هم مثل ژنتیک افراد است.


معاون بهداشت ادامه داد: در کشور ما 15 میلیون نفر کلسترول بالا دارند که ناشی از تغذیه نامناسب و عدم رعایت موارد مربوطه است. همچنین افراد باید روزی نیم ساعت پیاده‌روی کنند که متاسفانه خیلی‌ها این کار را نمی‌کنند.


سیاری افزود: بالای 50 درصد بیماران فشار خون از بیماری خود خبر ندارند. 10 میلیون نفر در کشور فشارخون دارند که 4 میلیون نفر آنان ساکن روستاها هستند.


معاون بهداشت گفت: در سال 93 شبکه بهداشت یک میلیون نفر از این افراد را شناسایی کرده که 400 هزار نفرشان ساکن روستا هستند و 83 درصدشان تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته