دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1399 - 07:45
عرفان‌پور در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

هنرمند به سکوت و خلوت نیاز دارد / انتشار مجموعه رباعی جدید با عنوان «دوستش داشته باش»

مسئول دفتر شعر موسسه شهرستان ادب گفت: هنرمند به سکوت و خلوت نیاز دارد؛ فرصتی که شیوع کرونا اجباراً آن را به‌وجود آورد.
کد خبر : 495572
IMG-20200613-WA0005.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا همه دنیا را فراگرفته و همه شئون زندگی انسان را در دنیا و ایران تحت تأثیر قرار داده است. از اسفندماه سال گذشته بنابر تدابیر و ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بسیاری از صنوف کسب و کار خود را تعطیل یا به صورت نیمه تعطیل درآوردند؛ و بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی نیز به تعلیق درآمد و یک قرنطینه و گوشه‌نشینی را بر مردم تحمیل کرد.


نویسندگان و شاعران هم مانند بسیاری از مردم مدتی را در قرنطینه خانگی به سر بردند. با شروع مجدد  بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هم با احتیاط و رعایت نکات بهداشتی در جامعه حاضر می‌شوند.


میلاد عرفان‌پور؛ مسئول دفتر شعر موسسه شهرستان ادب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره چگونگی گذراندن این دوران گفت: این دوره خانه‌نشینی و فراغت برای خیلی از شعرا سبب به‌وجود آمدن آن خلوت ایده‌الی که نیاز دارند، شد. این فرصت برای بسیاری به مطالعه یا سرودن شعر گذشت.


وی افزود: این مسئله به شاعران کمک کرد چون شعرا قشری هستند که به این خلوت آرامش و خانه‌نشینی نیاز دارند و این مشکل این موقعیت را به صورت اجباری برای ما به وجود آورد.


این شاعر اظهار کرد: هنرمند به سکوت و خلوت نیاز دارد. شاید بخشی از خدمت‌گذاری به شاعران و هنرمندان هم به وجود آوردن فرصت خلوت و آرامش باشد.


درباره آثار در دست انتشار خود گفت: دو مجموعه شعر را به چاپ سپرده‌ام که یکی گزیده رباعی‌های 10 کتاب قبلی بنده به نام «شمعدانی‌ها» است که سوره مهر منتشر خواهد کرد و دیگری یک مجموعه رباعی جدید به نام «دوستش داشته باش» است که توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر خواهد کرد.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته