دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1399 - 11:35
آنا گزارش می‌دهد؛

دغدغه سلامت مردم از سوی مترو بیش از شهردار تهران است/ تکلیف شهروندان برای استفاده از مترو مشخص نیست

با وجودی‌که شهردار تهران پس از الزام طرح استفاده از ماسک در مترو از کم شدن فاصله اجتماعی سخن به‌میان می‌آورد ولی مترو در اطلاع‌رسانی‌های خود از شهروندان می‌خواهد تا در زمان‌های اوج تردد از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.
کد خبر : 495366
Presentation1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با آغاز طرح ترافیک در پایتخت از 17 خرداد ماه مجدداً محدودیت تردد با خودروهای شخصی در شرایط کرونایی اعمال شد، موضوعی که نگرانی از بابت ازدحام در فضاهای بسته مترو به‌عنوان مد اصلی حمل و نقل شهری را دوچندان کرد.


باوجودی‌که یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مجدد طرح ترافیک تشویق مردم به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی بود، متروی تهران در پیامی مخالف با رویکرد نهاد بالادستی خود از شهروندان می‌خواهد تا در زمان اوج تردد مردم از مترو استفاده نکنند.



نکته قابل توجه این‌که علی‌رغم اذعان فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران مبنی بر احتمال شیوع کرونا در مترو به‌دلیل سیستم تهویه واگن‌ها، پیروز حناچی شهردار تهران به بهانه راه‌اندازی طرح ترافیک از طرح الزام استفاده از ماسک در مترو و همچنین کم کردن فاصله‌های اجتماعی در این مکان عمومی سخن به‌میان می‌آورد.


متروی تهران با توجه به اهمیت و اولویت سلامت مردم، نگاه واقع‌بینانه‌تری را برخلاف سیاست شهرداری تهران در پیش گرفته و در پیام‌های آگاهی‌بخش خود از شهروندان می‌خواهد تا در زمان اوج تردد مسافر از مترو استفاده نکنند.



سیاست‌های ضد و نقیض شهرداری تهران در پارادوکس درآمدزایی از جیب شهروندان و حفظ سلامت آنها موضوعی است که کمتر رسانه‌ای به آن توجه می‌کند؛ اما بعضاً برخی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی‌شان مواردی را مطرح می‌کنند که با برخی از سیاست‌های شهرداری تهران که بیش از پیش در شرایط کرونایی نیازمند تأمین منابع مالی است متناقض است.


مشخص نیست شهروندان تهرانی در شرایط کرونایی و وضعیت بحرانی این روزهای پایتخت باید چه سیاستی را در پیش بگیرند و باید به حرف شهردار شهرشان اعتماد کرده و با گذاشتن ماسک‌های ساده در مترو به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی روی بیاورند و یا اینکه به اطلاعیه‌های مترو توجه کنند که در ساعات پیک از آنها خواسته تا از مترو استفاده نشود؟


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته