دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1399 - 00:08
دانشجویان و داوطلبان آزمون‌ها بخوانند؛

ترفندهای مرور کاربردی دروس/ در روزهای باقیمانده تا امتحان چگونه درس بخوانیم؟

این روزها که قرار است امتحانات پایان ترم برگزار شود، دانشجویان باید به نکات مروری درس‌ها توجه کنند.
کد خبر : 494911
bvyxxy93wpzx-1024x577.jpeg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نحوه مرور و مطالعه دروس در فرصت باقیمانده تا آزمون‌ها بسیار مهم است تا هنگام مطالعه، وقت داوطلب بيهوده هدر نرود و اطلاعات در زمان امتحانات به خوبی به کار گرفته شود.


مرور امتحانات سال‌های گذشته و نمونه سؤالات موجود، بهترين روش برای مرور مطالب است؛ حتی می‌توان از معلمان درخواست کرد تا نمونه سؤالات را به داوطلبان ارائه دهند. هرچه بيشتر اين تمرين انجام شود، بهتر می‌توان مطالبی را که مرور شده، به سؤالات ربط داد و برای سؤالات امتحانی آماده شد.


باید به ياد داشت که ممکن است در مرور چند نمونه سؤال اوليه، به خوبی عمل نشود؛ پس باید نااميد نشد. مانند هر کار ديگری، تمرين، مهارت را افزايش می‌دهد؛ پس باید آن را ادامه داد.


در این مسیر می‌توان از چند روش کاربردی که در ادامه می‌آید استناد کرد. داوطلبان می‌توانند صدای خود را هنگام درس خواندن ضبط کنند. بخش‌های مهم، تاريخ‌ها و جملات کليدی در آن بيشتر تاکيد شود و در حال پياده روی، در هنگام ورزش، و حتی در مسير کتابخانه، به آن گوش داده شود.


در اين روش، شاید داوطلبان احساس درس خواندن را نداشته باشند، ولی بعد از مدتی مشاهده می‌کنند که چقدر خوب مطالب را به خاطر سپرده‌اند و این امر آنها را شگفت‌زده خواهد کرد.


از دیگر روش‌های کاربردی استفاده از یک عطر یا اسپری یا میوه خاص برای خواندن مطالب است. در زمان امتحان می‌توان از همان عطر استفاده کرد، آن عطر یا طعم میوه کمک می‌کند تا مطالب به خاطر آورده شود. در واقع ارتباط بو یا طعم در یادگیری مطالب کمک کننده است و می‌توان از آن استفاده کرد.


دانشجویان با هر لهجه‌ای که دارند مطالب را با صدای بلند بخوانند بعدا برای به یادآوردن به لهجه مورد نظر فکر شود، می‌توان آن را به یاد آورد.


داوطلبان برای اینکه یادداشت‌های خلاقانه داشته باشند می‌توانند به صورت خبر یا نامه به دوست، یادداشت برداری کنند. داوطلبان با اینگونه یادداشت برداری می‌توانند در زمان امتحانات راحت‌تر موضوعات را به خاطر آورند.  


دانشجویان برای یادگیری بهتر می‌توانند با دوستان خود درباره موضوعات درسی تبادل نظر کنند. وقتی مطالب برای دیگران شرح داده می‌شود یادگیری را عمیق می‌کند. اینگونه به خاطر آوردن مطالب آسان‌تر است. 


به دانشجویان و داوطلبان توصیه می‌شود که از برچسب‌های کوچک استفاده کنند و آنها را اطراف خود قرار دهند اینگونه مطالب بهتر به خاطر سپرده می‌شود. 


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته