دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1399 - 14:00
کنعانی‌مقدم در گفتگو با آنا:

اگر فساد در نظام سیستماتیک بود، رئیسی اینگونه با مفسدان دانه‌‌درشت مقابله نمی‌کرد

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی وجود ندارد، گفت: فساد سیستماتیک وقتی صورت می‌گیرد که دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی به عمد به مقابله با فساد نمی‌پردازند، اما در جمهوری اسلامی چنین فسادی وجود ندارد.
کد خبر : 494652
635616723134371341.jpg

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره نحوه برخورد دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضائی با پدیده فساد اظهار کرد: «هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای از آن روزی که بگندد نمک» شاید این مثل را همه مردم ایران شنیده‌اند. دستگاه‌های نظارتی به‌ویژه قوه قضائیه و مراکزی که باید مانع از وقوع فساد شوند، وقتی خودشان به فساد آلوده می‌شوند و عناصر نفوذی برای اینکه مردم را نسبت به نظام بدبین کنند در این دستگاه‌ها نفوذ دارند، نمی‌توان به راحتی با فساد مقابله کرد.


وی با بیان اینکه فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی وجود ندارد، گفت: فساد سیستماتیک وقتی صورت می‌گیرد که دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی به عمد به مقابله با فساد نمی‌پردازند، اما در جمهوری اسلامی چنین فسادی وجود ندارد؛ چون عزم مقابله با فساد در دستگاه‌های نظارتی همیشه وجود داشته، اما برخی افراد روند مقابله با فساد را کند یا متوقف کرده‌اند.


دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با اشاره به عملکرد حجت‌الاسلام رئیسی در رأس قوه قضائیه گفت: امروز شاهد هستیم قوه قضائیه عناصری که اختلاس یا سایر فسادها را انجام داده‌اند یا از مقام و منصبشان سوءاستفاده کرده‌اند را پیدا و محاکمه می‌کند و این نشان می‌دهد که نظام در مقابل فساد ایستاده و با آن مبارزه می‌کند، اما اگر فساد سیستماتیک بود چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.


کنعانی‌مقدم با بیان اینکه نحوه پیشگیری از فساد با مشکلاتی همراه است، یادآور شد: ساختار نظام اداری کشور به لحاظ دیوان‌سالاری و امضاهای طلایی که وجود دارد و به لحاظ اینکه رانت‌های سیاسی و اقتصادی با هم گره خورده‌اند و به عبارتی زر و زور و تزویر همه دست به دست همه داده است تا نظام را از داخل دچار انحطاط کند؛ لذا هر از چندگاهی باید شاهد چنین پرونده‌های قطوری بود.


وی بیان کرد: اگر نظام عمداً با فساد مبارزه نمی‌کرد، این اتهام که جمهوری اسلامی دچار فساد سیستماتیک است، صحت داشت، اما وقتی در حال مبارزه با فساد است و بزرگ و کوچک و خط قرمز هم نمی‌شناسد و همه بر اساس یک مش عدالتی مطرح می‌شوند، به نظر می‌آید مشکل از نظام نیست، بلکه ساختار اجرایی و دیوان‌سالاری کشور و نهادهای نظارتی توسط عناصر نفوذی دچار فساد شده‌اند.


فعال سیاسی اصولگرا معتقد است در دوره ریاست حجت‌الاسلام رئیسی بر قوه قضائیه یک جهش بزرگ در روند مبارزه با فساد به خصوص در ساختار حاکمیتی رخ داده است.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته