دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1399 - 16:22

دانشگاه توکیو یکی از دانشگاه‌های برتر آسیایی

دانشگاه توکیو یکی از دانشگاه های برتر آسیایی است که در نظام های رتبه بندی بین المللی از جایگاه خوبی برخوردار است.
کد خبر : 494099
توکیو.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  دانشگاه توکیو یکی از دانشگاه های برتر آسیایی است که توانسته در بسیاری از زمینه های آموزشی رتبه بالایی را کسب کند.


این دانشگاه در رتبه 22 نظام رتبه بندی کیواس و در رتبه 36 نظام رتبه بندی تایمز در سال 2020 قرار گرفته است.


این دانشگاه دولتی در سال 1877 تاسیس شده و اکنون بیش از 2 هزار عضو هیئت علمی و 28 هزار دانشجو دارد که 14 هزار دانشجو در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و مابقی در دوره تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل‌اند.


هر ساله 30 هزار دانشجوی جدید وارد این دانشگاه می شوند که بیش از 2 هزار نفر آنها از کشورهای خارجی هستند.


این دانشگاه 10 دانشکده در حوزه های کشاورزی، علم و هنر، اقتصاد، آموزش و تربیت، مهندسی؛ ادبیات، پزشکی، علوم داروسازی، حقوق، علوم دارد.


براساس اهداف این دانشگاه برای سال 2020 قرار است همکاری با پایگاه های معتبر بین المللی که وجهه تحقیقاتی دارد افزایش می‌یابد. دانشگاه توکیو با ارتقا این همکاری ها تحقیقات مشترک بین المللی را مدنظر قرار خواهد داد. حتی این دانشگاه قصد دارد رشته های جدید مبتنی بر دانش جدید را ایجاد کند.


احیای علوم انسانی و علوم اجتماعی از دیگر اهداف دانشگاه در سال 2020 است. دانشگاه توکیو برنامه دارد سیستم اشتغال محققان را انیز رتقا دهد تا بتواند افراد با استعداد در حوزه های مختلف از داخل و خارج کشور را جذب کند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته