دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1399 - 18:08

دانشگاه‌های برتر جهان در حوزه آموزش را بشناسیم

شناخت دانشگاه‌های برتر جهان در حوزه آموزش می‌تواند برای سایر دانشگاه‌ها راهگشا باشد.
کد خبر : 491095

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آموزش در دانشگاه‌ها مهمترین رکن آن است و در واقع اساس شکل گیری یک دانشگاه به همین خاطر است.


شاید جالب باشد که بدانید کدام دانشگاه‌ها در حوزه آموزش یادگیری موفق‌تر از بقیه عمل کرده‌اند. 5 دانشگاه برتر در این زمینه شامل استنفورد و هاروارد از آمریکا، هنگ کنگ از چین، آکسفورد انگلستان و کالیفرنیا برکلی در آمریکا هستند که در جدیدترین رتبه بندی تایمز هایر اجوکیشن به عنوان دانشگاه‌های برتر در حوزه آموزش معرفی شده‌اند.


دانشگاه استنفورد واقع در قلب سیلیکون‌ولی در سال 1885 توسط جین و للند استنفورد تأسیس شد. از زمان افتتاح در سال 1891، دانشکده‌ها و دانشجویان استنفورد برای کشف سلامت و رفاه مردم در سراسر جهان از طریق کشف و کاربرد دانش تلاش کرده‌اند.


استنفورد با داشتن 18 انستیتوی تحقیقاتی بین رشته‌ای و هفت مدرسه در یک دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌ها در ایالات متحده است.


دانشگاه هاروارد نیز در سال 1636 تأسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه در ایالات متحده است و به عنوان یکی از معتبرترین جهان شناخته می‌شود. محققان این دانشگاه تاکنون بیش از 45 جایزه نوبل دریافت کرده‌اند و این دانشگاه 323 هزار فارغ التحصیل دارد.


دانشگاه هنگ کنگ (HKU) به دلیل برتری علمی، برنامه‌های تحقیقاتی در سطح جهانی، ارتباطات جهانی و تأثیرات اجتماعی مشهور است. این دانشگاه در سال 1911 تأسیس شده است. این دانشگاه بیش از 28 هزار دانشجو دارد که 16 هزار نفر در دوره کارشناسی و مابقی در دوره تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.


دانشگاه آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی زبان است. با اینکه زمان دقیق تأسیس این دانشگاه مشخص نیست اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این دانشگاه در 1096 تأسیس شده است.


این دانشگاه 22 هزار دانشجو دارد که تقریباً نیمی از آنها در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. بیش از 250 هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و 26 نفر از محققان این دانشگاه جایزه نوبل دریافت کرده‌اند.


دانشگاه کالیفرنیا برکلی نیز یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی، به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایالتی ایالات متحده شناخته می‌شود. بخشی از دانشگاه سیستم کالیفرنیا، در سال 1868 تأسیس شد.


این دانشگاه 27 هزار دانشجوی دوره کارشناسی ارشد و 10 هزار دانشجوی دوره دکتری دارد. 19 برنده جایزه نوبل از این دانشگاه بوده‌اند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته