دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1399 - 11:34
آنا بررسی می‌کند؛

بالا و پایین بازگشایی دانشگاه‌ها در روزهای پساکرونا/ دانشگاه‌ها چگونه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند؟

دانشگاه‌های کشور از امروز دور جدید از فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، هر یک از دانشگاه‌ها در این مسیر راهی را برگزیده‌اند.
کد خبر : 493972
AALI7294.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از امروز 17 خردادماه تعداد زیادی از دانشگاه‌های کشور درهای خود را به‌سوی دانشجویان باز کرده‌اند. بسیاری از دانشگاه‌ها مقرر کرده‌اند تا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد برای اتمام پایان‌نامه‌های خود در صورت ضرورت به دانشگاه‌ها مراجعه کنند. برخی از دانشگاه‌ها هم برای رفع اشکال و ارتباط دانشجویان با اساتید امکان فعالیت حضوری را فراهم کرده‌اند.


دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که دانشجویان همه مقاطع می‌توانند برای رفع اشکال به واحدهای دانشگاهی مراجعه کنند.


مسئله دیگر در بازگشایی‌ها، خوابگاه‌ها هستند. دانشگاه تهران اعلام کرده که تا از قبل از شروع امتحانات، خوابگاه‌ها را باز نمی‌کند اما دانشگاه علم و صنعت برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خوابگاه‌ها را باز کرده است.


دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی اعلام کرده که امکان سرویس‌دهی به دانشجویان کارشناسی وجود ندارد و حداکثر به حدود یک‌چهارم دانشجویان کارشناسی ارشد غیربومی، خدمات خوابگاهی ارائه خواهد شد. دانشجویان دوره دکتری دانشگاه خوارزمی نیز برای ارائه رساله خود و بعد از تحویل گواهی سلامت از سوی مرکز بهداشت دانشگاه، می‌توانند طبق اعلام زمان‌بندی در دانشگاه حضور یابند.


دانشگاه تربیت مدرس نیز خبر داده که از 17 خرداد بازگشایی برای کلاس‌های عملی صورت می‌گیرد و برای رعایت فاصله اجتماعی اتاق‌های خوابگاه تک یا دونفره می‌شود.


دانشگاه‌های شیراز و یزد اعلام کرده‌اند خدمات خوابگاهی ارائه نمی‌دهد. ولی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد برای استفاده از آزمایشگاه می‌توانند به‌صورت محدود، با مسئولیت خود و استاد راهنما و تأیید معاونت آموزشی دانشگاه، در خوابگاه‌ها حاضر شوند.


درمجموع ازآنجایی‌که از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها اختیار تام داده شده است، آن‌ها می‌توانند خدمات حضوری و غیرحضوری ارائه دهند و اولویت حضور با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.


بازگشایی دانشگاه‌های استان خوزستان منتفی شد


در این میان بازگشایی دانشگاه‌ها در مناطق قرمز نگرانی ایجاد کرد که با اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ با توجه به وضعیت قرمز کرونا در خوزستان و رخداد دوره اپیدمی دیرتر از سایر مناطق کشور، بازگشایی دانشگاه‌های استان از ۱۷ خرداد منتفی و تا زمان حصول اطمینان کامل از سلامت دانشجویان و اساتید به تأخیر می‌افتد. آموزش‌های مجازی همچنان به‌عنوان راهکاری برای تداوم جریان آموزش مطرح است.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته