دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1394 - 10:55

پیکر دو شهید گمنام، فضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را عطرآگین کرد + تصاویر

پیکرهای مطهر دو شهیدگمنام والامقام با حضور هزاران نفر از مردم شهید پرور شهرستان رشت و دانشگاهیان استان گیلان در رشت تشییع و با به خاک سپرده شدن در دانشگاه آزاداسلامی واحد رشت، فضای این محیط علمی را معطر کرد.
کد خبر : 49311

به گزارش خبرنگار آنا، دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در آیین تشییع پیکر مطهر این دو شهید، شهادت را راه و هنر مردان خدا دانست و گفت: جوانان این مرز و بوم با پیروی از مکتب سید و سالار شهیدان قدم در راهی نهادند که برای خود سعادت و برای کشور سربلندی را به ارمغان آورد.


دکتر علیرضا امیرتیموری افزود: فرهنگ شهادت‌طلبی در دوران جنگ تحمیلی موجب پیروزی ایران اسلامی در مقابل ابرقدرت‌های جهان و دشمن شد.



وی اظهار کرد: امنیت، کرامت و افتخار ایران اسلامی و همچنین بیداری اسلامی در جهان مرهون جانفشانی شهدای والامقام است که برای نهادینه شدن ارزش‌های اسلامی به پا خواستند.


رئیس دانشگاه اسلامی واحد رشت با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این آیین معنوی و قدردانی ازحضور پرشور مردم ولایتمدار رشت، گفت: استقبال مردم شهیدپرور منطقه در مراسم تشییع این دو شهید نشان از بصیرت و غیرتمندی مردم ایران اسلامی دارد.


امیرتیموری تصریح کرد: حضور دو شهید گمنام در این واحد دانشگاهی، جامعه دانشگاهی را یاری خواهد کرد که اجازه ندهند در هیچ مقطع و زمانی بین شهدا، آرمان‌های شهدا و جامعه دانشگاهی فاصله ایجاد شود.



همچنین در این مراسم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان گفت: امروز اگر سرداران و فرزندان ایران اسلامی در کنار امت بیدار اسلامی با تروریست‌های تکفیری و صهیونیست‌های جنایتکار مبارزه می‌کنند، نتیجه فرهنگ شهادت طلبی است.


حجت‌الاسلام دکتر علی کریمیان خاطرنشان کرد: این دو شهید که یکی از آنان ۱۹ ساله بوده با عشق و اعتقاد به آرمان‌های نظام اسلامی در مسیر کمال الهی گام نهادند و راه سید و سالار شهیدان را در پیش گرفتند.



در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان گیلان برگزار شد، پس از تشییع پیکرهای مطهردو شهیدگمنام والامقام از میدان گاز رشت به سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در محوطه این واحد دانشگاهی به خاک سپرده شدند.


یکی از این شهدابا ۲۳ سال سن در عملیات محرم و در منطقه شرهانی به شهادت رسیده و شهید دیگر نیز با ۱۹ سال سن از شهدای عملیات والفجر یک بوده که در منطقه فکه به فیض شهادت نایل شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته