دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«کی اف سی» دیگری به بازار آمد

در حالی که یک برند مشابه «کی اف سی» چند روزی حاشیه‌هایی در بازار فست فود ایجاد کرد و در نهایت پلمپ شد، این بار یک برند دیگر با همین عنوان نمایان شده است.
کد خبر : 49304

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در ایران کپی‌رایت برای برندهای غیرایرانی مفهومی ندارد، به همین دلیل هر کس می‌تواند از عناوین شناخته‌شده یا ناشناخته خارجی برای توسعه بازار خود استفاده کند.


نمونه این اقدام را هفته گذشته در یک رستوران ایرانی که سعی داشت از عنوان جهانی «کی اف سی» برای خود استفاده کند، مشاهده کردیم. این رستوران همچنین از واژه «حلال» در کنار نام «کی اف سی» استفاده کرده بود. گفته می‌شد این برند در واقع نوع حلال غذاهایی را توزیع می‌کند که «کی اف سی» واقعی آن را عرضه کرده است.


با این حال، این تشابه اسمی به دلیل آمریکایی بودن اصل برند به پلمپ شدن آن رستوران منتهی شد. برند «کی اف سی» و کیفیت غذای آن چنان وسوسه کننده است که رستوران‌داران و عرضه‌کنندگان فست فود نمی‌توانند به آسانی از کنار آن بگذرند.


این بار یک رستوران جدید با عنوان مشابه «کی اف سی» در تهران عرض اندام کرده است. این رستوران برای فرار از اتفاقاتی مشابه آن چه برای هم‌نامش اتفاق افتاد، شکل برند را به «KF30» تغییر داده و حتی عکس پیرمرد معروف «کی اف سی» را نیز عوض کرده است. او از یک لوگوی «مرغ» استفاده کرده تا این طور القا کند که «KF30» با «KFC» کاملا متفاوت است.


گرچه مشخص نیست این برند به تازگی رونمایی شده و یا این که از قبل فعالیت می‌کرده است، اما همین که برای فروش بیشتر از چنین عنوانی استفاده کرده، قابل توجه است.



انتهای پیام/

برچسب ها: پلمپ کپی رایت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته