دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1399 - 07:30
آشوبی در گفتگو با آنا:

آمار کرونا در فوتبال ایران باورپذیر نیست/ سازمان لیگ قدرت تصمیم‌گیری ندارد

هافبک پیشین سرخابی‌ها گفت: آمار اعلام شده از سوی باشگاه‌ها در مورد تعداد مبتلایان به کرونا باورکردنی نیست.
کد خبر : 493021
فرزاد آشوبی.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تمامی تیم‌های لیگ برتر فوتبال تست تشخیص ویروس کرونا داده‌اند تا مشخص شود در میان بیشتر تیم‌ها اشخاص مبتلا به این ویروس کم نیستند. البته وجود این تعداد بیمار بیش از حد معمول است.


فرزاد آشوبی در خصوص اینکه بیشتر تیم‌های لیگ برتری بازیکنان کرونایی دارند، به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: بخش زیادی از این آمار مطرح شده به نظرم غیرواقعی است. فدراسیون فوتبال می‌توانست مرکز مشخصی مثل ایفمارک را برای تست تشخیص کرونا از تمامی 16 تیم لیگ برتر معین کند. به نظرم باشگاه‌ها فرار رو به جلو داشته‌اند و زمینه‌های زیادی مثل هزینه‌های برگزاری مسابقات و مطالبات معوقه بازیکنان و کادر فنی وجود دارد تا تیم‌ها به دنبال لغو مسابقات باشند.


وی ادامه داد: البته این نگرانی هم وجود دارد که جایگاه‌های تیم‌ها در جدول رده‌بندی از دست نرود چون احتمال سقوط به لیگ دسته یک آزادگان وجود دارد و برخی تیم‌ها نیز شاید شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست دهند.


هافبک پیشین سرخابی‌ها خاطرنشان کرد: مسئولان فوتبال ایران باید تصمیمات جدی و محکمی برای ازسرگیری مسابقات بگیرند. ما حتی اگر از مسابقات داخلی فرار کنیم از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و دیدارهای انتخابی جام جهانی نمی‌شود رها شد. فدراسیون باید قاطع عمل کند و اگر نیاز می‌بیند، تمامی تیم‌ها را در مکانی مشخص جمع کند و از آن‌ها تست تشخیص کرونا بگیرد چون درصد خطای تشخیص این بیماری بالاست و علائمش با چند بیماری دیگر هم‌پوشانی دارد.


وی افزود: این موضوع به اندازه‌ای فراگیر است که باشگاه‌ها به روش‌های مختلف می‌خواهند مسابقات را ادامه ندهند. من در کادر مربیگری خوشه طلایی ساوه حضور دارم و سه روز است که تمرینات ما آغاز شده است. باورش برای من آسان نیست که در یک تیم تعداد افراد مبتلا به کرونا به میزانی که اعلام شده زیاد باشد چون در تیم ما هیچ مورد مشکوکی وجود ندارد، ضمن اینکه منبع اصلی درآمد فوتبالیست‌ها، برگزاری مسابقات است و با تعطیلی فوتبال متضرر می‌شوند. در واقع یک فوتبالیست برای اینکه سلامت جسمانی و روانی مناسبی داشته باشد، نیاز دارد که از خود مراقبت بیشتری داشته باشد و با این حساب تیم‌هایی که بین 5 تا 10 بازیکن آن‌ها کرونا داشته‌اند، به نظرم در گرفتن تست موفق عمل نکرده‌اند.


آشوبی در خصوص اینکه با تعطیلی لیگ می‌توان پرسپولیس را قهرمان مسابقات دانست، تصریح کرد: من برنامه سازمان لیگ را نمی‌دانم ولی وقتی شرایط برای برگزاری مسابقات چالش‌های زیادی دارد، اگر قرار بر تعطیلی رقابت‌هاست، بهتر است که شاهد تصمیمی قاطع از سوی سازمان لیگ باشیم و همانند تمامی کشورهای دیگر تکلیف تیم قهرمان، تیم‌هایی که به مسابقات قاره‌ای اعزام می‌شوند و سقوط کنندگان مشخص شود. هر چند چشمم آب نمی‌خورد که چنین قدرت تصمیم‌گیری وجود داشته باشد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت پرسپولیس قهرمان لیگ خواهد شد و شاید سه تیم بعد از پرسپولیس راهی بازی‌های قهرمانی لیگ آسیا شوند ولی تیمی سقوط نمی‌کند چون فاصله تیم‌های انتهای جدولی با هم کم است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته