دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
واکاوی سوژه «ماه من» | حجت‌الاسلام آقابابا در گفتگو با آنا:

بیان فضائل امیرالمومنین علی (ع) اختلاف افکنی نیست/ تبیین جایگاه حضرت علی (ع) برای شیعیان ضروری است

یک کارشناس مذهبی ضمن بیان اینکه تبیین جایگاه حضرت علی (ع) برای آگاهی شیعیان ضروری است، گفت: بیان فضائل و جایگاه امیرالمومنین (ع) برای اختلاف افکنی نیست.
کد خبر : 492210
1397012112005077813820714.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، برنامه «ماه من» ویژه برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه سه سیما بود. یک برنامه ترکیبی زنده با آیتم‌های جوان‌پسند که با اجرای نجم‌الدین شریعتی از اول ماه مبارک روی آنتن قرار گرفت. بخشی از این برنامه به صحبت‌های حجت‌الاسلام حامد کاشانی درباره فضائل امیرالمؤمنین علی (ع) اختصاص داشت. 


یوسف منصوری؛ تهیه‌کننده برنامه «ماه من» در گفتگو با رسانه‌ها درباره مباحث که از سوی حجت‌الاسلام حامد کاشانی در این برنامه مطرح می‌شد، گفت: آقای کاشانی مباحث را با هدایتگری هوشمندانه‌ای که به اهل‌سنت و گروه‌های دینی برنخورد و شائبه‌ای ایجاد نکند مطرح می‌کرد. بحث‌هایی که در برنامه «ماه من» مطرح می‌شود مشترک است که امیرالمومنین (ع) چنین خصلت‌ها و ویژگی‌هایی داشتند. این بحثی نیست که به افتراق بینجامد؛ روی نکاتی دست می‌گذاریم و درباره‌شان مدح می‌کنیم که چیز عجیبی نیست.


با وجود طرح مباحث مستند و دقیق و در نظر گرفتن ملاحظات مختلف از سوی حجت‌الاسلام کاشانی و مسئولان برنامه ماه من برخی حاشیه‌هایی برای این بخش از برنامه ایجاد کردند مبنی بر اینکه طرح کردن اینگونه مسائل در صدا و سیما ضد وحدت است و نباید به آن پرداخته شود.


حجت‌الاسلام علی آقابابا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در این باره بیان کرد: دشمن برعلیه اعتقادات، دین، مذهب و برعلیه امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت (ع) به شدت و با تمام قوا در حال شبهه افکنی و فعالیت است. نمونه این کارها که توسط


گروهک منافقین انجام می‌شود در عکس‌هایی که منتشر شد مشخص بود که به‌صورت گروهی در حال فعالیت در فضای مجازی هستند. در این وضعیت باید به نحو مطلوبی با این هجمه رسانه‌ای مقابله شود.


وی عنوان کرد: حقایق درباره حضرت علی (ع) در برهه‌های مختلف تاریخ بیان نشده الان به هر دلیل واهی نمی‌توان سکوت کرد. صحبت‌های مطرح شده در برنامه «ماه من» که توسط حجت‌الاسلام کاشانی مطرح شد مستند و در قالب ادب بیان شد.


این کارشناس مذهبی اظهار کرد: بیان فضائل و جایگاه امیرالمومنین (ع) برای اختلاف افکنی نیست؛ این کار برای آگاهی شیعیان است. ذکر، یادآوری و مرور این مبحث برای تمام مسلمین به‌خصوص شیعیان لازم است. صداوسیما در این موارد همیشه با مدارا و وحدت‌محور حرکت کرده است و مثلاً تا امروز در تلویزیون زیارات عاشورا پخش نشده است.


آقابابا خاطرنشان کرد: در دورانی که داعش با الله اکبر سر مسلمین را می‌برد باید مرزهای اسلام ناب و اسلام داعشی که مشخص هم هست برجسته‌تر شود. راه رسیدن به حق و حقیقت شناخت امام علی (ع) است که برای بیان فضائل ایشان ثواب بسیاری هم ذکر شده است.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

برچسب ها: امام علی وحدت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته