دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
واکاوی سوژه «ماه من» | حجت‌الاسلام ریاضت در گفتگو با آنا:

ذکر فضائل امیرالمومنین (ع) عین وحدت است/ کتاب‌های زیادی درباره سیمای علی (ع) در نگاه اهل سنت داریم

کارشناس مذهبی گفت: کتب اهل سنت پر از فضائل امیرالمومنین (ع) است؛ سخن گفتن از فضائل امیرالمومنین (ع) عین وحدت است.
کد خبر : 492208
AALI5464.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، برنامه «ماه من» ویژه برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه سه سیما بود. یک برنامه ترکیبی زنده با آیتم‌های جوان‌پسند که با اجرای نجم‌الدین شریعتی از اول ماه مبارک روی آنتن قرار گرفت. بخشی از این برنامه به صحبت‌های حجت‌الاسلام حامد کاشانی درباره فضائل امیرالمؤمنین علی (ع) اختصاص داشت. 


یوسف منصوری؛ تهیه‌کننده برنامه «ماه من» در گفتگو با رسانه‌ها درباره مباحث که از سوی حجت‌الاسلام حامد کاشانی در این برنامه مطرح می‌شد، گفت: آقای کاشانی مباحث را با هدایتگری هوشمندانه‌ای که به اهل‌سنت و گروه‌های دینی برنخورد و شائبه‌ای ایجاد نکند مطرح می‌کرد. بحث‌هایی که در برنامه «ماه من» مطرح می‌شود مشترک است که امیرالمومنین (ع) چنین خصلت‌ها و ویژگی‌هایی داشتند. این بحثی نیست که به افتراق بینجامد؛ روی نکاتی دست می‌گذاریم و درباره‌شان مدح می‌کنیم که چیز عجیبی نیست.


با وجود طرح مباحث مستند و دقیق و در نظر گرفتن ملاحظات مختلف از سوی حجت‌الاسلام کاشانی و مسئولان برنامه ماه من برخی حاشیه‌هایی برای این بخش از برنامه ایجاد کردند مبنی بر اینکه طرح کردن اینگونه مسائل در صدا و سیما ضد وحدت است و نباید به آن پرداخته شود.


حجت‌الاسلام محمود ریاضت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در این باره بیان کرد: وحدت باید روی نقطه اشتراکات باشد؛ آن چیزی که دوستان در این برنامه انجام دادند همین رویه بود. تمام کتب اهل سنت پر از فضائل امیرالمومنین (ع) است یعنی بر روی نقطه اشتراک صحبت می‌کنیم. سخن گفتن از فضائل امیرالمومنین (ع) عین وحدت است. اتفاقاً کتاب‌های زیادی درباره سیمای علی (ع) در نگاه اهل سنت نوشته شده است. 


وی در تعریف وحدت گفت: وحدت یعنی اتفاق در نقاط مشترک. یکی از این نقاط مشترک فضل و عظمت امیرالمومنین (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن و حسین (ع) و اهل بیت است؛ در این برنامه هم فضائل امیرالمومنین از نگاه اهل سنت بررسی شده است.


این کارشناس مذهبی ضمن تأکید بر رعایت نکات مختلف رسانه‌ای و ضرورت داشتن سواد و مشاوران رسانه‌ای سخنرانان و مادحین اهل بیت (ع)، اظهار کرد: باید در ارائه مطلب درست هم سلیقه را رعایت کنیم. به آقای فلسفی گفتند چطور با گذشت این همه زمان منبرهایتان جذاب و شیوا است از چه کتابی استفاده می‌کنید؟ او گفت از کتاب سلیقه صحبت می‌کنم.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته