دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نادری در گفت وگو‌ با آنا تاکید کرد:

ممانعت از ریزش ارزش پول ملی با ایجاد ثبات در نرخ ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، بر ضرورت ساماندهی ارزی با هدف جلوگیری از  کاهش هر چه بیشتر ارزش پول ملی تاکید کرد.
کد خبر : 491873
downloadff.jpg

شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به نوسانات قیمت ارز در ماه های اخیر، گفت: متاسفانه سرمایه گذاری در حوزه ارز و خرید کاذب آن عامل اصلی نوسانات قیمتی در این بخش در ماه های اخیر بوده است.


نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید جلوی خرید و فروش کاذب ارز گرفته شود، افزود: متاسفانه در ماه های اخیر همسو با رشد بی رویه نرخ ارز و نوسانات قیمتی آن ارزش پول ملی نیز کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه برای جلوگیری از آشفتگی بازار دولت باید ورود جدی داشته باشد، تصریح کرد: باید با برنامه مداری صحیح هر چه سریع تر نوسانات ارزی به حداقل ممکن برسد در غیر این صورت ارزش پول ملی باز هم کاهش خواهد یافت.


این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دستگیری افرادی همچون سلطان سکه و ارز که در نابه سامانی بازار دخیل بوده اند به طور حتم می تواند قیمت ها را به ثبات نزدیک کرده و حتی در کاهش آن ها نیز موثر باشد.


نادری با بیان اینکه بانک مرکزی باید برای ساماندهی ارزی طرحی مدون ارایه کند، گفت: مجلس همسو با تیم اقتصادی دولت باید ساماندهی ارزی را با هم کاهش نوسانات اقتصادی پیگیری کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به طور حتم عدم مهار قیمت ارز در آینده نه چندان دور نرخ تورم را نیز چند برابر خواهد کرد.


نادری با تاکید بر اینکه باید ریشه های که به نابه سامانی ارزی دامن می زنند شناسایی شوند، گفت: در حال حاضر عمده دلیل نابه سامانی فعلی ارز  هدایت نقدینگی سرگردان به این بازار و خرید و فروش های کاذب است از این رو باید با پر سود کردن بخش تولید سرمایه های سرگردان را به این سمت و سو سوق دهیم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: راه اندازی بازار متشکل ارزی یکی از مهم ترین راهکارهایی است که می تواند از تنش های قیمتی در بازار کاسته و به تدریج ثبات قیمتی ایجاد کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: ارزش پول ملی
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Azerbaijan
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
۰
واقعا نکات خیلی ارزشمندی را ایراد فرمودند. هیچ کسی اینهارو نمیدونست. دولت باید جلوی خرید و فروش ارز را هر چه زودتر بگیره و فقط ارز رو با قیمت ۴۲۰۰ تومان به یک عده بفروشه و بعد صداش در بیاد که یه چند میلیارد دلار گم شده.
هلدینگ شایسته