دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1394 - 10:29
از سوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

کتاب «کتیبه‌های کاشی معرق در ایران» منتشر شد

کتاب «کتیبه‌های کاشی معرق در ایران» عنوان کتابی است که از سوی رضا وحیدزاده مدیر گروه مرمت دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به چاپ رسید.
کد خبر : 49166

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رضا وحیدزاده عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، کتاب کتیبه‌های کاشی معرق در ایران را با همکاری پروین سلیمانی و حمید فرهمند بروجنی به رشته تحریر درآمده است.


از جمله موضوعات کتاب «کتیبه‌های کاشی معرق در ایران» می‌توان از فن کاشی معرق در ایران، پیشینه کاشی معرق در ایران، تعریف معرق و کاشی معرق، سبک های کاشی معرق در ایران، روش اجرای کاشی معرق در ایران ، شیوه های رایج حفاظت و مرمت کتیبه های کاشی معرق در ایران و بررسی کتیبه های کاشی معرق در ایران نام برد.


وحیدزاده در مقدمه این کتاب گفته است:«حفاظت و مرمت از کاشی همیشه از دغدغه های مهم جامعه مرمتگران بوده است .این موضوع آغازگر مطالعه ای برای بررسی کتبه های کاشی معرق در ایران شد. این بررسی نیازمند شناخت عمیق تری نسبت به کتبه های کاشی معرق بود به همین دلیل درآغاز کار به بررسی فن کاشی معرق و ریشه آن فن پرداختیم چرا که بدون این شناخت هیچگاه نمی توان با اثری ارتباط برقرار کرد. دومین قدم مستندنگاری و عکاسی از تعداد کتیبه های کاشی معرق در ایران بود به طور کلی کتیبه های کاشی معرق بخش مهمی از تزئینات بناهای دوره اسلامی را تشکیل می‌دهد که بنا بر محتوای کتیبه و نوع کاربری آن می تواند دارای ارزشهای تاریخی، هنری و... باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته