دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
زارع مطرح کرد؛

لزوم فرهنگ‌سازی برای هدایت سرمایه‌های مردم به بازار تولید/ نرخ سود بانکی تولیدکنندگان کاهش یابد

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: هدایت نقدینگی به سمت امور مولد مهم‌ترین اقدامی است که می‌تواند جهش تولید را تضمین کند.
کد خبر : 491389

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به راهکارهای تحقق شعار سال، گفت: هدایت نقدینگی به سمت امور مولد مهم‌ترین اقدامی است که می‌تواند جهش تولید را تضمین کند.


نماینده مردم آباده در مجلس دهم با تأکید بر اینکه باید نگاه مردم به بازار ارز و طلا با فرهنگ‌سازی تغییر کند، افزود: متأسفانه مردم به بازار ارز و طلا نگاهی سرمایه‌ای دارند که این خود مانع از تزریق منابع خرد آن‌ها به بخش تولید می‌شود.


وی با بیان اینکه باید نگاه به سرمایه‌گذاری در بخش تولید با فرهنگ‌سازی صحیح تغییر کند، تصریح کرد: عامل اصلی بی‌توجهی به تولید روانه شدن سرمایه‌های خرد و کلان به بازارهای کاذب همچون ارز، سکه و طلا است از این رو باید تدبیری از سوی دولت در این حوزه اتخاذ شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه دولت باید با ارائه یارانه به تولید به جهش و رونق آن کمک کند، گفت: بانک‌ها در حمایت از تولید باید با کاهش نرخ سود بانکی و ارائه تسهیلات ارزان همراه شوند.


وی با بیان اینکه جلوگیری از واردات بی‌رویه یکی از اقداماتی است که با فوریت باید در دستور کار دولت برای کمک به جهش تولید قرار بگیرد، افزود: دولت باید جلوی واردات کالاهای مشابه تولید داخل را به جد گرفته و به این ترتیب از خروج ارز از کشور نیز ممانعت کند.


زارع ادامه داد: به طور حتم مجلس یازدهم با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور تولیدکنندگان چالش‌های پیش روی تولید را بررسی و راهکارهایی برای جهش تولید در حوزه‌های مختلف اتخاذ خواهد کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته