دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1399 - 08:55
جمالی نوبندگانی در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

اعتراف سیاستمداران آمریکایی به شکسته شدن هیمنه ایالات متحده در جهان

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستمداران آمریکایی اعتراف کرده‌اند که ایالات متحده دیگر برای دولت‌های جهان قابل اعتماد نیست و از شکسته شدن هیمنه جهانی خود نگرانند.
کد خبر : 491262
IMG_3257-Copy.jpg

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها احساس می‌کنند نقش کدخداییشان دچار خدشه شده است و برخی مقام‌های آنان اعتراف کرده‌ که دولت ایالات متحده دیگر هیمنه قبلی را ندارد، اظهار کرد: سیاستمداران آمریکایی عنوان کرده‌اند که آمریکا دیگر برای دولت‌های جهان قابل اعتماد نیست.


وی افزود: ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آنان در آب‌های سرزمینی ایران و هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد با اعلام قبلی از سوی جهوری اسلامی ایران دولتمردان آمریکا را به این نتیجه رسانده که جایگاه جهانی آنان مانند قبل نیست، بنابراین آمریکایی‌ها به رغم اینکه کشتی‌های ایرانی را در آب‌های آزاد تهدید می‌کنند اما نتوانستند واکنشی انجام دهند.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم آمریکایی‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند، آنان پیش از این هم در دریای مدیترانه تهدیدهایی را برای نفت‌کش‌ ایران داشتند و حتی انگلیس در جبل‌الطارق نفتکش ما را توقیف کرد، اما با واکنش قاطع جمهوری اسلامی مجبور به آزادی آن کشتی شد.


 


نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جغرافیای سیاسی بسیار پیچیده شده و گلوگاه‌هایی برای آمریکایی‌ها به‌وجود آورده، نفت ونزوئلا برای آنان بسیار جذاب است، چون هزینه‌های نقل و انتقالش برایشان ارزان است و همچنین تأثیر انقلاب نیکاراگوئه روی سایر کشورها و ارتباط خوب آنان با ایران همگی مایه نگرانی آمریکایی‌ها شده است.


جمالی نوبندگانی گفت: آمریکایی‌ها پیش از این علام می‌کردند هرکس تحریم‌های ما علیه ایران، ونزوئلا، کره شمالی و ... را بشکند، قطعاً با آن برخورد می‌کنیم، اما اکنون هیمنه خود را ترک برداشته می‌بینند و برای همین هیاهو می‌کنند.


وی تأکید کرد: ممکن است آمریکایی‌ها در دریای کارائیب به اقداماتی دست بزنند، اما نتیجه‌ای که منتظرش هستند را نخواهند گرفت.


انتهای پیاما/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته