دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1399 - 10:23
آزادی قدس؛ صبح قریب 8/

پیام وزیر خارجه اسبق فلسطین در مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها/ اسرائیل نقطه شروع ویروس کرونا در کرانه باختری+فیلم

وزیر خارجه اسبق فلسطین به کنفرانس مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به مناسبت روز جهانی قدس پیامی با عنوان «فلسطین: پاندمی در شرایط اشغال» ارسال کرده است.
کد خبر : 491220
Untitled.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به مناسبت روز جهانی قدس وبینارهایی را با موضوع فلسطین، مقاومت اسلامی و قدس شریف برگزار شد.


محمود الزهار، وزیر خارجه اسبق فلسطین و استاد دانشگاه اسلامی غزه به کنفرانس مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به مناسبت روز جهانی قدس پیامی با عنوان «فلسطین: پاندمی در شرایط اشغال» ارسال کرده است.


پیام محمود الزهار به شرح زیر است:


در ابتدا می‌خواهم از سرزمین‌های فلسطین به حضار ارجمند در این وبینار سلام و درود خود را ابلاغ کنم. مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان و از دانشگاه‌ها برای برگزاری این رویداد بسیار مهم در خصوص فلسطین با عنایت به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تشکر کنم.  به مناسبت روز قدس که آخرین جمعه ماه رمضان است از جانب مردم فلسطین واقعاً قدردآن‌همه حامیان آرمان فلسطین و حامیان مقاومت به‌خصوص دولت ایران هستیم.


 این رویداد فرصتی است برای اینکه مسلمانان و کشورهای عربی بار دیگر متحد شود و نقش آن‌ها برایشان در خصوص مسئله فلسطین یادآوری شود و برای مواجهه با دسیسه‌های آمریکا برای نابود کردن مسئله اصلی کشورمان ما از مسلمانان، اعراب و مردم آزاده در سراسر جهان می‌خواهیم تا برای آزادی فلسطین و از بین بردن بی‌عدالتی‌ها و جنایاتی که اشغالگری اسرائیل بر ملت فلسطین و مسجد بیت‌المقدس تحمیل کرده است، تلاش کنند.


فلسطین همانند تمام کشورها از بیماری همه‌گیر کرونا متأثر شده است؛ اما علاوه بر آن فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون با ویروس اشغالگری مواجه است می‌خواهم به این مسئله بپردازم. اشغالگری اسرائیل در غزه و کرانه باختری یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا به علل مختلفی در جوامع فلسطینی است.


همچنین بیماری کرونا درجایی شروع شد که آن را اسرائیل می‌نامند. ازآنجا به علت مراکز ایست بازرسی ساخته نیروهای نظامی اسرائیل در خیابان‌ها و جاده‌های اصلی متصل به روستاها و شهرهای فلسطینی در کرانه باختری سرایت کرد و به علت کارگران عرب که از قبل مبتلا بودند.





هم‌چنین به علت زندان‌های پر ازدحام و به علت جلوگیری از رسیدن دارو به بیمارستان‌های فلسطین کار اصلی که انجام دادیم ایجاد یک هزار واحد ایزوله در غزه نزدیک مرز مصر بود تا از این طریق از هرگونه ورود بیماری از مصر به نوار غزه جلوگیری کنیم؛ برای همین هیچ مورد ابتلا به بیماری آن‌هم به علت بسته بودن زودهنگام به مرز با جایی که آن را اسرائیل می‌نامند، مشاهده نشد و همچنین ایزوله کردن موارد مبتلا در مرز ما با مصر را از این طرح کامل است و شهروندان غزه محافظت کردیم.


ما باید به جهانیان یادآور شویم که هزاران زندانی در زندان‌های اسرائیل هستند از کودکان، زنان، سالمندان و بیماران آن‌هم در شرایطی که با تهدید ویروس‌کرونا و سیاست‌های مستبدانه اسرائیل مواجه‌اند.


 از خداوند سبحان و تعالی می‌خواهیم که زندانیان به‌زودی آزاد شوند و خداوند جان آن‌ها را از ویروس بیماری کرونا نجات دهد، دعا می‌کنم که شما، مردم کشور شما و همه انسان‌ها در مقابل بیماری همه‌گیر مرگبار کرونا مصون باشند از شما به علت تلاش‌هایتان متشکرم و سلام‌علیکم و رحمة الله و برکاته


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته