دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1399 - 09:59
آزادی قدس؛ صبح قریب ۱۴/ عطایی دولت‌آبادی در گفتگو با آنا:

روز قدس نماد مقابله با استکبار و حمایت از مستضعفان است/ تلاش آل سعود برای کنترل مراکز تحقیقات اسلامی

دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا گفت: آل سعود تلاش دارد تمامی مراکز تحقیقات اسلامی با نفوذ جهان را کنترل کند که شست‌وشوی مغزی این مراکز با تفکر وهابی عواقب خطرناکی خواهد داشت.
کد خبر : 490397
IMG_20200522_090937_319.jpg

محمدحسین عطایی دولت‌آبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار کرد: روز قدس فقط نمایانگر حمایت از فلسطین نیست بلکه نشان‌دهنده مقابله با استکبار و حمایت از مستضعفان عالم است؛ دنیای امروز، دنیای رسانه و راهپیمایی‌های روز قدس نشانگر این است که مردم جهان با جنایت‌های فلسطین اشغالی مخالف هستند.
وی افزود: تجمع‌های روز قدس نشانگر این است که مردم جهان صلح‌طلب و عدالت‌خواه هستند و می‌گویند که حضور گروهک تروریستی ملقب به «اسرائیل» در کشور فلسطین غیرقانونی بوده و خلاف انسانیت و حقوق بشر است.
دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا با بیان اینکه دانشگاهیان جهان اسلام باید در مسئله قدس وحدت داشته باشند، گفت: دانشگاه‌ها، بانک و معدن تفکر و برنامه‌ریزی دنیای فردا هستند و رژیم آل سعود خیلی زود متوجه این مطلب شد و با هدایای نقدی فراوان، معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان از جمله آکسفورد و هارورد را در کنترل خودش قرار داد؛ طبق گزارش فایننشل تایمز، مرکز تحقیقات اسلامی دانشگاه آکسفورد در سال ۱۹۹۷، ۲۰ میلیون پوند از فهد دریافت و دانشگاه کمبریج ۸ میلیون پوند از یکی از شاهزاده‌های سعودی دریافت کرد.
عطایی دولت‌آبادی ادامه داد: دانشگاه ادینبرا نیز ۸ میلیون پوند برای راه‌اندازی مرکز اسلامی دریافت کرد. همچنین از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ دانشگاه‌های آمریکا ۲.۲ میلیارد دلار از کشورهای خلیج فارس دریافت کرده‌اند. رژیم آل سعودِ معتقد به وهابیت، صدها میلیون دلار به معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان اهدا کرده است. حتی اعضای پارلمان از این مسئله شاکی بودند و در سال ۲۰۱۷ درخواست کرده‌اند که دانشگاه‌های انگلستان از رژیم‌های خارجی پولی نگیرند؛ مشخص است که آل سعود تلاش دارد تمامی مراکز تحقیقات اسلامی با نفوذ جهان را کنترل کند و این بسیار برای جهان خطرناک است و شست‌وشوی مغزی مراکز تحقیقات اسلامی با تفکر وهابی عواقب خطرناکی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه‌های معروف جهان، بعداً در پارلمان، سازمان ملل، دادگاه، رسانه و شرکت‌های معروف جهان آغاز به کار می‌کنند، معتقد بودن آن‌ها به حمایت از فلسطین و آگاهی داشتن از اقدامات غیرقانونی رژیم فلسطین اشغالی می‌تواند در تمامی نقاط با نفوذ جهان طنین‌انداز شود؛ در واقع دانشجویان ظرفیت‌های بی‌نهایتی دارند و باید از این موضوع به نفع جهان اسلام استفاده شود البته به شرط آنکه آزاد باشند و شست‌وشوی مغزی نشوند.
این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه شهادت سپهبد سلیمانی زمینه‌ساز آزادی قدس است، گفت: شهادت شهید سلیمانی مرا به یاد کربلا می‌اندازد. یزید فکر می‌کرد که با شهادت رساندن امام حسین (ع) می‌تواند دنیا را از اسلام، قرآن کریم و اهل بیت (ع) دور کند اما به‌زودی متوجه اشتباه خود شد و طرفداران امام حسین (ع) به میلیاردها انسان افزایش پیدا کردند؛ قطعاً یکی از اهداف نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن سپهبد شهید قاسم سلیمانی، حمایت از رژیم فلسطین اشغالی و نابودی فلسطین بود و با این کار به پای خود شلیک کردند.
عطایی دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: هیچ‌کسی نمی‌تواند تقدیر الهی را تغییر دهد، همانطور که یزید نتوانست دنیا را از اسلام، قرآن کریم و اهل بیت (ع) دور کند، آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز نخواهند توانست فلسطین را نابود کنند؛ گری سیک، عضو اسبق شورای ملی آمریکا گفته بود که بسیاری از مشکلات منطقه، تقصیر آمریکاست و رژیم ایالات متحده آمریکا با حمایت از متحدان خود، مشکلات بسیاری را برای خود به وجود آورده است.
وی بیان کرد: مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا به‌مناسبت روز جهانی قدس امسال با همکاری صدها نهاد دیگر پویشی به‌صورت جهانی راه‌اندازی و از مردم جهان برای شرکت در این پویش دعوت کرد که در ۱۰ روز آخر ماه مبارک رمضان، پرچم فلسطین و یا پرینتی از عکس پرچم فلسطین را از پنجره منازل یا خودروی خود به اهتزاز دربیاورند و تصویر آن را با استفاده از هشتگ‌های #FLYTHEFLAG و #AlQUDSDAY2020 در شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کنند.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته