دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین کنفرانس ملی مکانیک کاربردی واحد تبریز تاکید شد

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برای همکاری با بخش صنعت

دومین کنفرانس ملی مکانیک کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.
کد خبر : 49101

به گزارش خبرگزاری آنا از تبریز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در دومین کنفرانس ملی مکانیک کاربردی این دانشگاه گفت: تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک صنعت معرفی شود و ارزش افزوده داشته باشد.


دکتر ناصر مدیرشهلا افزود: ارتباط مستمر بین صنعت و دانشگاه، تأمین بخشی از هزینه‌های پژوهش توسط دولت، سهیم کردن استادان و دانشجویان در منافع صنعت و اعطای معافیت‌های مالی برای پژوهشگران برخی از راه‌های سوق دادن پژوهش به سمت صنعتی شدن است.


این مسئول گفت:دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین نباید تحقیق وپژوهش را به کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها معطوف کنند زیرا در آن صورت راه به جایی نخواهند برد.


وی تأکید کرد: مهمترین دستاورد پژوهش ایده است، ایده‌ای که متناسب با فرهنگ، روح، روان و اقتصاد جامعه باشد.


مدیرشهلا آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را برای هرگونه همکاری با بخش صنعت اعلام کرد.


سرپرست دانشکده مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی تبریز هم در این کنفرانس گفت: رشته مکانیک یکی از جامع‌ترین رشته‌های مهندسی است که دربرگیرنده تمامی علوم و فنونی است که با تولید، تبدیل انرژی، ایجاد، تبدیل حرکت و انجام کار، تولید وساخت قطعات و ماشین آلات و به‌کارگیری مواد مختلف در ساخت آنها مرتبط است.


دکتر رقیه مطلب‌زاده افزود: تهیه وساخت دستگاه‌هایی که انرژی‌های مختلف مانند خورشیدی،هسته‌ای و شیمیایی را به کار می‌گیرند و نیز طراحی و کنترل سیستم‌های مکانیکی، حرارتی و سیالاتی از دیگر مباحث مرتبط با مهندسی مکانیک است.


وی تصریح کرد: مکانیک سیالات،ترمودینامیک وانتقالات حرارت، دینامیک، ارتعاشات و کنترل، انرژی و محیط زیست، مکانیک جامدات، هوافضا، ساخت وتولید، بیومکانیک، مکاترونیک، نانوتکنولوژی، مکانیک خودرو، نفت، گاز و پتروشیمی و مکانیک ماشین‌های کشاورزی از محورهای این کنفرانس است.


مطلب‌زاده افزود: از 514 مقاله رسیده به این کنفرانس،120 مقاله پذیرفته شده است که 61 مقاله به صورت پوستر و 59مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.


وی در پایان از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، معاون پژوهش و فناوری واحد تبریز و کلیه عواملی که در حمایت و برگزاری این کنفرانس نقش داشتند، تقدیر و تشکر کرد.


صنعت به معنای واقعی باید از بطن دانشگاه ها متولد شود


به گزارش خبرگزاری آنا، رسول خادم مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز نیز گفت: صنعت به معنای واقعی باید از بطن دانشگاه‌ها متولدشود.


خادم در دومین کنفرانس ملی مکانیک کاربردی این دانشگاه افزود: صنعت کشور ما محدود به صنایع خودروسازی و چند صنعت دیگر است که شاهد سرنوشت آن در کشور هستیم، صنعت به معنای واقعی در کشور باید ازبطن دانشگاه‌ها متولدشود و کلیه تکنولوژی، خط تولید، طراحی، ساخت و تولید همه ساخت داخل کشور باشد.


خادم افزود:برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه مالک اشتر از طرف علم و صنعت حمایت می‌شود و ما هر روز شاهد دستاوردهای آنها در رسانه‌ها هستیم.


مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی تبریز تصریح کرد: زیربنای صنعت باید خوب باشد تا دچار بحران و مشکل نشود و این با حضور دانشگاه‌ها در صحنه عملی صنعت میسر می‌شود.


وی ضمن تأکید پتانسیل خوب و بستر مناسب در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در زمینه صنعت خواستار ایجاد شرکت‌های صنعتی، طراحی، پژوهشی و فناوری در این دانشگاه شد.


دومین کنفرانس ملی «مکانیک کاربردی» به همت دانشکده مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی تبریز امروز و فردا (20 و 21 آبان) در سالن شهریار این دانشگاه در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحدتبریز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته