دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1399 - 09:44

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی چگونه اجرا می‌شود؟

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از سوی ستاد پیشگیری و مراقبت از کرونا اعلام شد.
کد خبر : 490694
1398061116074946718276924.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گام دوم مبارزه با ویروس کرونا در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اعلام شد.


بخشی از دستورالعمل‌های رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح زیر است: 



  • برنامه‌ریزی برای اجرای روش‌های کاری مختلف با حضور شاغلین کمتر به‌عنوان مثال دورکاری، چرخشی نمودن ساعات کاری، کاهش ساعت کاری و ... صورت گیرد.

  • مشاغل حیاتی سازمان تعیین شده و این افراد در دو الی سه گروه به‌عنوان تیم‌های جایگزین در هر شغل یا وظیفه تقسیم‌بندی شوند.

  • آماده‌سازی محیط کار و تغییر شرایط و محیط کار به‌صورتی که برای انجام کار فاصله ایمن (1 تا 2 متر) و بیشترین فاصله ممکن بین افراد وجود داشته باشد.

  • به‌منظور کاهش تجمع شاغلین خصوصاً در مکان‌هایی چون استراحتگاه‌ شبانه و کمپ‌ها، شرایطی فراهم شود تا تعداد افراد در استراحتگاه‌ها کاهش یابد و بقیه افراد در منزل آنکال باشند تا در صورت لزوم از منزل به محل مأموریت اعزام شوند.

  • کاهش مواجهه چهره به چهره کارکنان و استفاده حداکثری از تلفن، شبکه‌های اجتماعی و ویدئوکنفرانس برای برگزاری جلسات حتی برای کارکنانی که در یک ساختمان کار می‌کنند انجام شود.

  • از سلامت کارکنان در بدو ورود اطمینان حاصل شود.

  • بررسی و پایش سلامت کارکنان و اطمینان از سلامت کارکنان روزکار و اقماری در بازگشت از مرخصی یا دوره استراحت قبل از شروع به کار حاصل شود.

  •  حتی‌الامکان طرح‌های توسعه‌ای که می‌تواند در اولویت نباشد تا اطلاع ثانوی شروع به کار نکنند.


راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی در بانک‌ها، مواردی را به‌منظور رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات هم اشاره کرده که برخی از این موارد عبارتند از: 


- سطوح دارای تماس مشترک شامل میز و صندلی، شیرآلات، نرده، پله‌ها، تخت، کمد، کابینت، گوشی تلفن، دستگاه‌های کارت خوان و خودپردازها، کف پوش‌ها، کلید و پریزها، کیبورد، موس و ... تمیز و خشک شده و سپس گندزدایی شود.


- تی‌های زمین شور، دستمال‌ها و وسایلی که برای نظافت رستوران یا راهروها و ... استفاده می شو ند در هیچ شرایطی با وسایلی که برای شست شو و نظافت سرویس‌های بهداشتی به‌کار می‌روند نبایستی به‌صورت مشترک استفاده شوند.


- تمامی سطوح خودروهای حمل و نقل مواد غذایی می‌بایست به‌طور مستمر طبق پروتکل‌های موجود گندزدایی شوند.


- گندزدایی مرتب داخل ماشین‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی (پس از برگشت از محل مأموریت) شامل: دستگیره درب ماشین‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، کلیه قسمت‌های صندلی،کمربندهای ایمنی، کلیدهای پایین و بالابر پنجره ها، فرمان خودرو و ...


- تجهیزات و ابزارهایی که در فرایند عملیات، مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند بی‌سیم، دستگاه‌های تست گاز و ... در صورت امکان اختصاصی باشند و یا پس از استفاده هر فرد، گندزدایی شوند.


انتهای پیام/ ۴۱۰۵


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته