دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1399 - 14:27
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی:

معامله قرن، فرصتی تاریخی برای ترسیم دوباره مرزهای اسرائیل است

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی با تمجید از طرح صلح ترامپ، آن را فرصتی تاریخی برای ترسیم مجدد مرزهای این رژیم دانست.
کد خبر : 490556
2.jpg

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از تایمز آو اسرائیل، «گابی اشکنازی» از طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن، قویاً حمایت و آن را «فرصتی تاریخی» برای ترسیم مرزهای دوباره رژیم صهیونیستی عنوان کرد.


وی که در کنفرانسی در بیت المقدس سخن می گفت افزود: «ما با فرصت های مهم منطقه ای که در رأس آنها ابتکار رئیس جمهور ترامپ قرار دارد، مواجهیم. فکر می کنم این طرح، نقطه عطفی به شمار می آید.»


به گفته وزیر خارجه آتی رژیم صهیونیستی، «رئیس جمهور ترامپ فرصتی استثنایی برای شکل دادن به آینده اسرائیل و سرحدات آن به اندازه چند دهه ایجاد کرده است.»


اشکنازی در حالی که در کنار «اسرائیل کاتس»، وزیر خارجه پیشین و وزیر اقتصاد آتی این رژیم نشسته بود، مدعی شده که این طرح، مسئولانه به پیش خواهد رفت و با قوانین سازمان ملل و تداوم همه توافقات صلح و منافع راهبردی اسرائیل در تطابق کامل قرار دارد.


این اظهارات در حالی بیان شد که ملک عبدالله، پادشاه اردن هفته گذشته نسبت به الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی هشدار داد و آن را موجب درگیری بزرگی میان تل آویو و امّان دانسته بود. وی همچنین لغو توافقنامه صلح اردن با اسرائیل را نکرد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته