دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1399 - 13:26
دکتر مهرزاد خلیلیان:

مجوز بازگشایی بسیاری از ورزش‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شده است

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: مجوز بازگشایی بخش‌های عمده‌ای از ورزش داده شده اما اصول و پروتکل‌های مختلف بهداشتی باید رعایت شود.
کد خبر : 490528
مهرزاد خلیلیان 47.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، دکتر مهرزاد خلیلیان درباره بازگشایی تمرینات و مسابقات ورزشی اظهار کرد: پس از پیگیری‌هایی که همکاران ما در وزارت ورزش و در وزارت بهداشت و درمان داشتند، توانستیم با عبور از بسیاری از مشکلات کرونا، مجوز بازگشایی بخش‌های عمده‌ای از ورزش را بگیریم که این برای همه جامعه ورزش اسباب خوشحالی است؛ گرچه ما همچنان بایستی که اصول و پروتکل‌های مختلف بهداشتی را رعایت کنیم.


رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش افزود: اصل موضوع این است که از اول خرداد تقریباً رشته‌های ورزشی گروهی و به ویژه با کمترین برخورد، این‌ها مجوز تمرینات و فعالیت‌هایشان را گرفته‌اند و قاعدتاً از 22 خرداد به بعد مسابقات را هم بدون حضور تماشاگر می‌توانند برنامه‌ریزی کنند. البته این که چه فدراسیونی، چه مسابقه‌ای، با چه اولویتی، تماماً برعهده خود فدراسیون‌های مربوطه است.


وی ادامه داد: لذا ما فقط خوشبختیم که توانستیم با توجه به این فضایی که در کشور پیش آمده و خوشبختانه کرونا تا حدود زیادی کنترل شده، مجوزهای ابتدایی را بگیریم. البته یک سری از رشته‌ها هست که هنوز در جریانیم با حضور آقای مهدی علی‌نژاد در وزارت بهداشت، آخرین رشته‌هایی را که می‌توانیم بازگشایی کنیم، پیگیری می‌کنیم، مثل باشگاه‌های بدنسازی، رشته‌های کنتاکت مثل بوکس، کاراته، ووشو، تکواندو و جودو، همچنان به زعم همکاران ما در وزارت بهداشت و درمان دارای خطر است، لذا فعلاً برای آنها هیچ خبری نداریم. انتظار داشته باشند تا ان‌شاءالله در روزهای آتی ببینیم شرایط کرونا در کشور چه شکلی است و بتوانیم اخبار بهتری را خدمت جامعه ورزش ارائه کنیم.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته