دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1399 - 11:15
آنا بررسی می‌کند؛

بلاتکلیفی سازمان لیگ تا اطلاع ثانوی/ سرنوشت فوتبال باشگاهی ایران نامعلوم است

سازمان لیگ فوتبال نمی‌تواند سرنوشت فوتبال باشگاهی ایران را تا اطلاع ثانوی مشخص کند و باید منتظر تصمیم‌گیری نهادهای بالاتر از خود بماند.
کد خبر : 484071
9205.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، قدرت همه‌گیری ویروس کرونا موضوعی پوشیده برای افکار عمومی نیست و زنجیره انتشار این ویروس قطع نشده است. ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش برگزاری کلیه مسابقات را به همراه تمرینات گروهی تا اطلاع ثانوی لغو کرده و در این میان زمان شروع رقابت‌های فوتبال با توجه به پرطرفدار بودن آن برای علاقه‌مندان در اولویت است.


سازمان لیگ از نیمه دوم اسفند 98 برگزاری کلیه رقابت‌های فوتبال را لغو کرد و از آن زمان به بعد تردیدها درباره زمان آغاز مسابقات به‌خصوص لیگ برتر وجود دارد. این موضوع باعث شده تا سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به پرمخاطب‌ترین چهره فوتبالی تبدیل شود و در کنار وی مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیر کل ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش که سمت سخنگوی این ستاد را هم بر عهده دارد چهره پرمخاطب ورزش ایران باشد.


در آخرین اطلاعیه ستاد مبارزه با کرونا اعلام شده که مسابقات و تمرینات ورزشی در اردیبهشت 99 نیز برگزار نشود و با این حساب زمان برگزاری لیگ برتر فوتبال در خرداد هم امکان‌پذیر نخواهد بود چون تیم‌ها فرصتی سه تا چهار هفته‌ای برای دوران آماده‌سازی خواسته‌اند تا بتوانند ادامه لیگ برتر را که 9 هفته از آن باقی مانده را از سر بگیرند. با این حساب مسابقات در خوش‌بینانه‌ترین حالت از تیر 99 شروع می‌شود که باید گرمای شدید تابستان را مدنظر قرار داد و اینکه تیم‌ها ناچار خواهند شد تا بازی‌های خود را در ساعات پایانی شب دنبال کنند.


از سویی دیگر ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده تا زمانی که شیوع ویروس کرونا به صفر نرسد، امکان شروع مسابقات ورزشی وجود ندارد و این موضوع به معنای آن است که اگر در خرداد و حتی تیر 99 هم اجازه برگزاری تمرینات و مسابقات داده نشود، احتمال اتمام مسابقات تا پایان شهریور نیز وجود نخواهد داشت و احتمال نیمه‌تمام ماندن نوزدهمین دوره لیگ برتر و رقابت‌های فصل جاری جام حذفی افزایش می‌یابد و تا حدود زیادی به قطعیت می‌رسد.


اگر سازمان لیگ ناچار به نیمه تمام گذاشتن لیگ نوزدهم شود، بحث انتخاب قهرمان، نمایندگان آسیایی ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده و تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده ایجاد می‌شود. سهیل مهدی در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرده شرایط مالی تیم‌های حاضر در لیگ برتر با یکدیگر متفاوت است و این موضوع باعث می‌شود شرایط برای شروع تمرینات و انجام مسابقات در ورزشگاه بدون تماشاگر برای تمامی باشگاه‌ها دشوار باشد.


وی به این موضوع اشاره داشته که نمی‌توان تکلیف تیم‌ها را با شرایط موجود مشخص کرد؛ چون احتمالات زیادی وجود دارد و از سویی دیگر اتفاق نظر میان 16 تیم وجود ندارد. فیفا به ما اجازه داده که مسابقات به تعویق بیفتد و نگرانی‌ها درباره هم‌زمانی مسابقات با شب‌های قدر و از سویی دیگر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان برای ازسرگیری مسابقات از مرداد 99 وجود دارد.


مهدی به این مسئله هم پرداخته که سازمان لیگ در تمامی تصمیم‌های خود تابع سازمان‌های بالادستی خود بوده و در آینده هم خواهد بود. این موضوع به منزله آن است که این سازمان تا زمانی که از سوی ارگان‌هایی چون ستاد ملی مقابله با کرونا و فیفا اجازه نداشته باشد، تصمیمی برای مسابقات نخواهد گرفت و فشار باشگاه‌ها برای اینکه زمانی برای شروع رقابت‌ها تعیین شود تا تکلیف تیم‌ها مشخص شود یا نیمه‌تمام ماندن مسابقات و برگزاری لیگ نوزدهم از ابتدا که خواسته بیشتر باشگاه‌ها بوده، فایده‌ای نخواهد داشت. گذشت زمان و تصمیمات نهادهای بالادستی مشخص می‌کند که سرنوشت فوتبال باشگاهی ایران چه خواهد شد.


انتهای پیام/4048/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته