دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 11:28

پوتین: ادعای تهدید هسته‌ای ایران و کره‌شمالی پوششی برای اجرای نقشه‌های آمریکا ست

رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد که سخن گرفتن از تهدید هسته‌ای ایران و کره‌شمالی به‌مثابه پوششی برای اجرای نقشه‌های آمریکا با هدف برتری نظامی است.
کد خبر : 49017

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفت: تاکید می‌کنیم که سامانه دفاع موشکی اروپا با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک ایران راه‌اندازی شده است، ولی ما می‌دانیم که موضوع هسته‌ای ایران حل و فصل و توافق امضا شده است.


وی با انتقاد از سیاست‌های غرب در قبال روسیه اظهار کرد: آمریکا و متحدانش از ایجاد سامانه جهانی پدافند موشکی صرف‌نظر نمی‌کنند و در همین حال نگرانی‌های روسیه و پیشنهادهای این کشور را برای همکاری نادیده می‌گیرند.


رئیس‌جمهوری روسیه افزود: مسکو تدابیر لازم را برای تحکیم و تقویت توانمندی نیروی هسته‌ای خود درباره طرح‌های موشکی آمریکا اتخاذ و همچنین برای تکامل و تقویت سیستم پدافند موشکی و افزایش توانمندی و کارایی آن تلاش می‌کند.


«پوتین» گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که این‌گونه اقدامات را به‌ عنوان تلاش برای برهم زدن موازنه کنونی در عرصه تسلیحات هسته‌ای و موشکی و متزلزل کردن ثبات جهانی و منطقه‌ای تلقی می‌کنیم.


وی اطهار کرد: روسیه اسلحه جدیدی می‌سازد که هیچ سامانه دفاعی نمی‌تواند آن را ردگیری کند و نه تنها سامانه‌های دفاعی بلکه تهاجمی خود را تقویت خواهد کرد.


رئیس‌جمهوری روسیه هفته پیش نیز با رد هشدارهای نظامی و اتمی واشنگتن اعلام کرد: هدف ما مبارزه با تروریسم است و هیچ کسی قادر نیست ملت روسیه را به ترس و وحشت بیندازد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته