دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فعال حوزه روابط‌عمومی:

روابط‌عمومی یک خصیصه نیست بلکه دانش است

یک فعال حوزه روابط‌عمومی گفت: روابط‌عمومی یک خصیصه نیست بلکه یک دانش، تکنیک، تجربه و تخصص است و ذکر این موضوع که فردی دارای روابط‌عمومی بالا است به همان اندازه مضحک است که گفته شود مثلاً فردی مهندسی برق بالایی دارد.
کد خبر : 490076
Social-Network.jpg

سمانه نائینی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ضمن تبریک روز روابط‌عمومی و ارتباطات در تعریف روابط‌عمومی اظهار کرد: روابط‌عمومی عبارت از دانش برقراری و تداوم ایجاد ارتباط یک سازمان با ذیربطان آن است.


وی با بیان این‌که در بیان عامیانه گفته می‌شود کسی که روابط‌عمومی بالایی دارد در کار فروش و بازاریابی نیز موفق است، گفت: روابط‌عمومی یک خصیصه نیست بلکه یک دانش، تکنیک، تجربه و تخصص است و ذکر این موضوع به همان اندازه مضحک است که گفته شود مثلاً فردی مهندسی برق بالایی دارد.


این فعال حوزه روابط‌عمومی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه روابط‌عمومی در ساختار سازمان‌ها پاسخگویی نسبت به جایگاه سازمان و ایجاد شفافیت نسبت به عملکرد آن برای مخاطبان در حالی‌که در حال حاضر این وظیفه به توجیه اشتباهات سازمان‌ها تبدیل شده است.


نائینی با اشاره به این مطلب که برای توجیه اشتباهات سازمان روابط‌عمومی‌ها بعضاً مجبور به دروغگویی هستند، گفت: در پیش گرفتن چنین رویه‌ای نه تنها باعث افول جایگاه روابط‌عمومی‌ می‌شود بلکه آنها را نزد افکارعمومی نیز بی‌اعتبار می‌کند.


وی ادامه داد: موضوع دیگر در بحث ارتباط میان رسانه‌ها و روابط‌عمومی سازمان‌ها اهمیت دارد اخباری است که برای رسانه‌ها از سوی روابط‌عمومی‌ها ارسال می‌شود. با توجه به این‌که بیشتر این اخبار چیزی جز تعریف و تمجید از سازمان نبوده و به‌واسطه ارتباط مناسب با رسانه‌ها منتشر می‌شود، هیچ ارزش خبری نداشته و آورده‌ای نیز برای مخاطبان به‌همراه نخواهد داشت.


این فعال رسانه‌ای افزود: مشکل دیگر در روابط‌عمومی پایین بودن دانش برخی از مدیران آنها است که روابط‌عمومی را تنها در طراحی و نصب پوستر و بنر می‌بینند و همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از پروژه‌های مشارکت‌های اجتماعی به‌دلیل بی‌سوادی مسئولان نادیده گرفته می‌شود.


نائینی در پایان با بیان این‌که در عرصه روابط‌عمومی نیازمند تغییر رویکرد و نگاه هستیم، گفت: علی‌رغم پیشرفت علم روابط‌عمومی ولی همچنان می‌بینیم بسیاری از روابط‌عمومی‌ها درگیر برگزاری رویدادهای گران‌قیمت، چاپ اقلام کاغذی گران و هدایای نفیس هستند در حالی‌که مخاطبان ما پیام‌هایشان را از روش‌های دیگری دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته