دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات:

رشد بخش خصوصی می‌تواند به ارتقاء جایگاه روابط‌عمومی کمک کند

یک کارشناس حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات گفت: با توجه به این‌که شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی به حداقل نیروی انسانی با حداکثر بهره‌وری توجه دارند می‌توانند نقش مؤثری را در روند فعالیت روابط‌عمومی‌ها و مدیریت ارتباطات داشته باشد.
کد خبر : 489972
1603837.jpg

افشین یحیایی در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط اهمیت جایگاه روابط‌عمومی در سازمان‌ها اظهار کرد: براساس استانداردهای بین‌المللی روابط‌عمومی‌ها پس از ریاست سازمان و در جایگاهی بالاتر از معاونت‌های هر سازمانی قرار دارند.


وی ادامه داد: تعاملات تمامی حوزه‌های سازمان برای انتقال به رأس هرم سازمان می‌بایست از کانال روابط‌عمومی بگذرد که این موضوع در مدیریت ارتباطات نقش مهمی دارد.


این کارشناس حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات با اشاره به این مطلب که روابط‌عمومی‌ پل ارتباطی میان درون و بیرون سازمان است، افزود: مدیریت ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی با روابط‌عمومی‌ها است و گستره حیطه فعالیت آنها از خبرنگارانی که قصد مصاحبه با یک مقام مسئول در سازمان را دارند تا حضور در جلساتی که به سیاست‌گذاری‌های کلان سازمان مربوط می‌شود را شامل می‌شود.


یحیایی در ادامه در خصوص جایگاه روابط‌عمومی در کشور عنوان کرد: متأسفانه روابط‌عمومی در سازمان‌های داخلی ما کاملاً سلیقه‌ای است و با توجه به این‌که این جزء مهم سازمان تنها به‌عنوان یک بخش تشریفاتی محسوب می‌شود فعالیتش در قالب سازمان‌ها تنها محدود به بعد خبررسانی شده است.


یحیایی اذعان کرد: فعالیت در روابط‌عمومی یکی از بی‌ثبات‌ترین بخش‌ها در سازمان‌ها محسوب می‌شود و معمولاً با تغییر در رأس هرم سازمان اولین گزینه تغییر و تحول روابط‌عمومی‌ها هستند و همین موضوع باعث می‌شود واحد سازمانی که می‌بایست به‌واسطه ثبات مدیریتی با بخش‌های مختلف درون و بیرون سازمان آشنایی کامل داشته و از این وضعیت در ارائه مشاوره برای سیاست‌گذاری‌های استفاده کند نتواند کارایی مؤثر خود را داشته باشد.


وی با اشاره به این مطلب که رشد بخش خصوصی در کشور می‌تواند به ارتقاء جایگاه روابط‌عمومی‌ها کمک کند، گفت: با توجه به این‌که شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی به حداقل نیروی انسانی با حداکثر بهره‌وری توجه دارد می‌توانند نقش مؤثری را در روند فعالیت روابط‌عمومی‌ها و مدیریت ارتباطات داشته باشند.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته