طرح فاصلهگذاری اجتماعی در بانکها چگونه اجرا میشود؟
طرح فاصلهگذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در بانکها از سوی ستاد پیشگیری و مراقبت کرونا اعلام شد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گام دوم مبارزه با ویروس کرونا در طرح فاصلهگذاری اجتماعی در بانکها اعلام شد.
بخشی از دستورالعملهای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در مراکز بانکها بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح زیر است:
- در صورت امکان جداسازی مسیر ورود و خروج افراد رعایت شود.
- استفاده از سیستم سامانهای و اینترنتی بهمنظور حضور کمتر مردم در بانکها برنامهریزی شود.
- ساعت کاری بانکها بهمنظور کم کردن ترافیک و تراکم حضور مشتریان در بانک ضروری است.
- استفاده از سیستم نوبتدهی الکترونیکی الزامی است.
- قرار دادن صندلی مراجعهکنندگان در فواصل لازم و ایمن حداقل یک متر از یکدیگر و بهدور از کارکنان ضروری است.
- استفاده از سیستمهای صوتی برای برقراری ارتباط مشتریان با متصدیان در فواصل ایمن ضروری است.
- از بهترین روشهای فنی- مهندسی جهت کاهش یا حذف مواجهه مستقیم کارکنان بانک با ارباب رجوع استفاده از موانع شیشهای، فلزی یا پلاستیکی است.
راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ در بحث فاصلهگذاری اجتماعی در بانکها، مواردی را بهمنظور رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات هم اشاره کرده که برخی از این موارد عبارتند از:
- عدم استفاده از دستمال مشترک برای تمیز کردن سطوح کمد، قفسه و نظایر آنها و ترجیحاً از دستمال یکبار مصرف استفاده شود.
- فرمهای بانکی از معرض دست مشتریان برداشته و توسط متصدی باجهها ارائه شود.
- گذاشتن دستمال کاغذی در کنار دستگاه نوبتگیری جهت استفاده مشتریان و سه بار گندزدایی دستگاه در طول روز ضروری است.
- خودکارهای برای مشتریان جمعآوری شود.
- از کاربن برای مشتریان استفاده نشود.
- حداقل روزی دو بار میز، کیبورد و موس رایانه گندزدایی شود.
انتهای پیام/ 4105
انتهای پیام/