دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

میزان افزایش رسمی قیمت خودرو اعلام شد/ قیمت پراید 42 میلیون تومان

رئیس شورای رقابت اعلام کرد بر اساس فرمول قیمت‌گذاری جدید، خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو ۱۰ درصد و گروه صنعتی سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت خواهند یافت.
کد خبر : 489037
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: خودروهای معوق با قیمت از پیش تعیین شده ارائه خواهند شد. خودروسازها برنامه ۳ ماهه ارائه خواهند کرد تا رعایت سیستم ۶۰ به ۴۰ را بررسی کنیم.


وی افزود: تمام خودروها باید با درج قیمت به فروش برسد و  قیمت خودروها در بازار آزاد باید حداکثر ۱۰ درصد بالاتر از قیمت کارخانه باشد.


شیوا: قیمت خودروهای ایران خودرو 10 درصد و سایپا 23 درصد افزایش یافت


رضا شیوا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: تا آنجا که امکان دارد می‌خواهیم تقاضا برای خودرو را محدود کنیم.


رئیس شورای رقابت افزود: لذا برای متقاضیان خرید نقدی و کسانی که می‌خواهند سه ماهه خودرو خریداری کنند پیشنهاد داده شده تا از شیوه قرعه‌کشی استفاده شود و تا زمانی که تقاضا بالاست بهترین روش همین شیوه قرعه‌کشی است .


وی افزود: بنابراین در شیوه قرعه‌کشی اگر یک میلیون نفر ثبت نام کنند به تعداد تحویل قرعه‌کشی می شود و خودرو ظرف سه ماه تحویل کسانی می‌شود که نام آنها از قرعه درآمده است.


وی گفت : در این روش پولی که سایر متقاضیان پرداخت کرده‌اند به حساب آن‌ها ظرف چند روز بازگردانده می‌شود.


شیوا اظهار داشت: در روش جدید کسانی قادر به ثبت نام خواهند بود که ظرف سه سال گذشته خودرویی از طریق پیش فروش خریداری نکرده باشند.


شیوا در ادامه گفت ضوابط قیمت گذاری در شورای رقابت انجام و به وزیر صنعت به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار ارسال شده است در جلسه 20 اردیبهشت شورای رقابت هر خودرو ساز سبب تورمی قیمت‌های خودروها را به شورای رقابت اعلام کرد.


وی افزود: بر اساس تورم اسفند 98 سبد بخشی تورمی خودروسازان مجددا برای سه ماه آینده یعنی خرداد ماه اعلام می‌شود.


وی با بیان اینکه محصولات ایران خودرو متوسط 10 درصد و سایپا 23 درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند گفت: دلیل افزایش کمتر قیمت‌های ایران خودرو نسبت به سایپا این است که در بهمن97 ایران خودرو در محصولات خود افزایش قیمت اعمال کرده بود.


وی افزود: جزئیات بیشتر و آنالیز قیمت خودروهای مختلف فردا اعلام می‌شود.


شیوا اظهار داشت بر اساس بررسی‌ها و محاسبات انجام شده قیمت پراید 111 ، 42 میلیون و صد هزار تومان و ساینا 59 میلیون و 800 هزارتومان خواهد بود البته ممکن است قیمت‌های که فردا اعلام خواهد شد کمی بیش از این قیمت‌ها باشد.


انتهای پیام/4141/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته