دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امام جمعه اهر: شورای فرهنگ عمومی اتاق فکر فرهنگی است

امام جمعه اهر و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر شورای فرهنگ عمومی را اتاق فکر فرهنگی شهرستان ها برشمرد.
کد خبر : 48856

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد بر بهره مندی بیشتر شورا از نقطه نظرات نخبگان فرهنگی و افراد صاحب‌نظر در شورای فرهنگ عمومی به عنوان مرکزی که سیاستگذاری فرهنگی در آن صورت می گیرد تأکید کرد.


وی، گفت: شورای فرهنگ عمومی یک نهاد فرهنگی و فکری تأثیرگذار متشکل از صاحبنظران و نخبگان و نهادهای مرتبط با فرهنگ هستند که باید با همفکری و ارائه پیشنهادات جامع و کامل، گامهای عملی در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر برداریم.


این مسئول افزود: باید با تمام وجود از فرهنگ بومی، ملی و دینی خود در برابر تهاجم فرهنگی دشمن با ارائه راهکارهای مناسب علمی و عملی تلاش کنیم.


امام جمعه اهر، در حوزه فرهنگ ملاک و معیار دست اندرکاران فرهنگی را منویات، رهنمودها و نظرات مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: افراط و تفریط در حوزه فرهنگ کاری پسندیده نبوده و همه ما وظیفه داریم حول محور ولایت رهنمودهای معظم له را در حوزه فرهنگی بومی سازی نموده و از فرهنگ هنر بومی در راستای تعالی منطقه و در چهارچوب شرع و قانون حمایت کنیم.


وی، تأکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم با مهندسی فرهنگی و نظارت اصولی و با سعه صدر از تمام ظرفیت‌های منطقه در حوزه فرهنگی و هنری منطقه با رعایت موازین قانونی و اسلامی بهره لازم و کافی را در راستای تعالی و توسعه منطقه ببریم.


امام جمعه اهر در عین حال دین مبین اسلام را دین رأفت، مهربانی و رحمت برشمرد و افزود: باید با رفتارهای مناسب و متناسب با سلایق قشر جوان و با ابتکار عمل خود زمینه ساز جذب آنها به محافل فرهنگی و مذهبی باشیم و اگر دراین راه موفق نشدیم قطعاً دشمنان دراین راه با سرمایه گذاری که در ترویج فرهنگ غربی دارند موفق خواهند شد و تلاش کنیم با برنامه سازی مناسب و تدبیر لازم با جذب حداکثری و دفع حداقلی زمینه را برای فعالیت های فرهنگی و هنری فراهم کنیم.


وی همچنین با پیشنهاد دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جهت تشکیل کمیته ای برای تأیید فعالیتهای فرهنگی و هنری متشکل از کارشناسان زبده این حوزه و ادارات مرتبط به اتفاق اعضا موافقت کرد.


حاجی زاده:‌ باید با رفتارهای مناسب و متناسب با سلایق قشر جوان و با ابتکار عمل خود زمینه ساز جذب آنها به محافل فرهنگی و مذهبی باشیم و اگر دراین راه موفق نشدیم قطعاً دشمنان دراین راه با سرمایه گذاری که در ترویج فرهنگ غربی دارند موفق خواهند شد و تلاش کنیم با برنامه سازی مناسب و تدبیر لازم با جذب حداکثری و دفع حداقلی زمینه را برای فعالیت های فرهنگی و هنری فراهم کنیم

حاجی زاده در این جلسه از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای تعامل مثبت و سازنده با نهادهای فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدردانی کرد.


فرماندار اهر: از فعالیت های فرهنگی و هنری جوانان حمایت می کنیم


فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی بر برنامه ریزی مناسب ادارات مرتبط در حمایت اساسی و مدون از فعالیت های فرهنگی و هنری جوانان تأکید کرد.


سید محمد عابدی،شورای فرهنگ عمومی را یکی از نهادهای مهم فرهنگی و رکن اصلی در سیاست گذاری فرهنگی برشمرد و با توجه به جایگاه مهم این شورا از اعضا خواست با تلاش مضاعف و تدوین برنامه های جذاب فرهنگی و هنری زمینه را برای توسعه و تقویت برنامه های فرهنگی و هنری جوانان فراهم کنند.


وی با توجه به اینکه تکنولوژی نوین و فضای مجازی امروز یکی از مهم‌ترین ابزارهای مهم روز در فعالیت‌های مختلف علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگی و مذهبی شمار می‌رود تدوین ساز و کارهای عملی و برنامه ریزی لازم دراین حوزه را مورد تأکید قرار داد.


نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی اهر با تأکید بر نقد منصفانه گفت: نقدهای خیرخواهانه موجب اصلاح امور در کارها و نقد مغرضانه باعث افتراق و دو دستگی می شود که باید در این باره و طرح مسائلی که به نحوی موجب خدشه دار شدن وحدت می شود جلوگیری کنیم و سعی کنیم با تعامل و همفکری و وحدت در کارها در پیشبرد اهداف فرهنگ عمومی فعالیت های فرهنگی گامهای عملی برداریم.


عابدی افزود: باید از تمام سلایق و نظرات در فعالیت های فرهنگی بهره ببریم تا بتوانیم زمینه را برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی فراهم نمائیم.


در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان گزارشی از فعالیت ها و برنامه های خود را دراین جلسه ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته