دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1399 - 12:17
با صدور پیامی؛

دکتر طهرانچی انتصاب وزیر آموزش عالی عراق را تبریک گفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی، انتصاب وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق را به وی تبریک گفت.
کد خبر : 488393
637246221907574709.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی با صدور پیامی، انتصاب وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق را به وی تبریک گفت.


متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:


«جناب پروفسور نبیل کاظم عبدالصاحب


وزیر محترم آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق


سلام علیکم و رحمه اله و برکاته


مایلم تبریکات صمیمانه خود را به مناسبت انتصاب جنابعالی که از دانشگاهیان صاحب‌نام کشور عراق هستید، به سمت وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی کشور جمهوری عراق ابراز کنم.


روابط دوستانه و صمیمانه دو ملت و دو دولت همسایه در سال‌های اخیر مثال‌زدنی و رو به گسترش بوده است و یکی از عناصر تقویت‌کننده آن، روابط آکادمیک و دانشگاهی است و در میان دانشگاهیان ایران، دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسزایی در توسعه و تعمیق این روابط داشته است.


دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با حدود یک میلیون دانشجو و 40 درصد دانشجویان ایران و پیشتاز تحقیقات فناوری نوین ایران با حدود 40 هزار عضو هیئت علمی، میزبان 18 هزار دانشجوی غیرایرانی است که حدود یک‌چهارم ایشان دانشجویان عراقی هستند و به این ترتیب رکوردار تعداد دانشجویان غیرایرانی همچنین دانشجویان عراقی در میان دانشگاه‌های ایران است.


به همین دلیل توافقنامه‌های بامحتوایی بین این دانشگاه و وزارت محترم آموزش عالی و تحقیقات عراق و نیز دانشگاه‌های معتبر عراقی طی سه سال گذشته جهت همکاری‌های آموزشی و تحقیقاتی مشترک منعقد شده است و یقیناً تحکیم ارتباط‌های علمی و رفع موانع موجود و تسهیل رفت‌وآمدهای اساتید و دانشجویان دو کشور برادر، گشایش‌های مهمی را در مسائل منطقه به همراه خواهد آورد.


تردیدی ندارم که جنابعالی به‌عنوان یک دانشگاهی صاحب نام و اعتبار نیز حامی گسترش هرچه بیشتر این مناسبات در دوران وزارت خواهید بود و با حضور جنابعالی مناسبات علمی و پژوهشی بیش از گذشته ارتقا خواهد یافت.


امیدوارم که جنابعالی در اسرع وقت دعوت این دانشگاه و وزارت علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران را جهت سفر به ایران پذیرفته تا تدوین توافقنامه همکاری‌های گسترده‌تر امکان‌پذیر شود.


سلامتی و موفقیت جنابعالی را از درگاه خداوند متعال خواستارم.


محمدمهدی طهرانچی


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته