دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1399 - 10:26

تصمیم موقت فیفا در دوران شیوع ویروس کرونا

فیفا تصمیم گرفته تا تعداد تعویض‌ها را به خاطر شیوع ویروس کرونا افزایش دهد اما این تصمیم موقتی است.
کد خبر : 488282
_-2019.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال تصمیم گرفته تا با ازسرگیری مسابقات فوتبال در دوران همه‌گیری ویروس کرونا «COVID-19» تعداد تعویض‌ها را از سه به پنج افزایش دهد تا فشار کمتری به فوتبالیست‌ها وارد شود و میزان آسیب‌دیدگی‌ها کاهش یابد اما این تصمیم همیشگی نیست.


نیکولا ریتزولی داور بازنشسته ایتالیایی که سرپرست رقابت‌های سری A است در اظهارنظرهایی که با رسانه‌های ایتالیایی داشته اعلام کرده پیشنهاد این است که با افزایش تعویض، فشار روی بازیکنانی که بیشتر در ترکیب اصلی تیم‌ها به میدان می‌روند، کاهش یابد و با مصدوم نشدن بازیکنان اصلی تیم‌ها، فوتبال آسیب نبیند. از سویی دیگر مسابقات به احتمال فراوان در تابستان ازسر گرفته خواهد شد و دمای هوا بالاتر از حد معمول است.


این داور که دیدار فینال جام جهانی 2014 برزیل میان آرژانتین و آلمان را قضاوت کرده تصمیم فیفا بر تغییر تعداد تعویض‌ها از سه به پنج را قطعی می‌داند و همچنین از استفاده داوران از تجهیزات محافظتی در مقابل ویروس کرونا و کاهش داوران حاضر در اتاق VAR از چهار به سه نفر خبر داده است.


این داور ایتالیایی یادآور شده که تصمیم فیفا موقتی است و قرار نیست تعداد تعویض‌ها در عدد پنج باقی بماند. با صفر شدن انتشار ویروس کرونا، تعویض‌ها به حالت قبلی بازمی‌گردد و تیم‌ها بیش از سه تعویض در جریان 90 دقیقه نخواهند داشت.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

برچسب ها: تعویض فیفا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب