دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آبان 1394 - 12:31

ادعای وزیر امورخارجه عربستان: موقعیت بین‌المللی ایران ضعیف شده است

وزیر امورخارجه عربستان در جدیدترین اظهارنظر ضد ایرانی خود، همگرایی کشورهای عربی با کشورهای آمریکای جنوبی را در منزوی کردن ایران موثر دانست.
کد خبر : 48827

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «العربیه» گزارش کرد: «عادل جبیر» وزیر امورخارجه عربستان در حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی و آمریکای لاتین در «ریاض» گفت: کشورهای آمریکای لاتین همیشه حامی آرمان‌ها و موضوعات مرتبط با جهان عرب بوده‌اند.


«جبیر» سپس در اظهارنظری توهین‌آمیز، برقراری ارتباط میان ایران و کشورهای آمریکای جنوبی را ناشی از ضعف موقعیت بین‌المللی تهران خواند و افزود: ایران دیگر در میان کشورهای جهان، دوست ندارد.


«جبیر» نزدیکی کشورهای عربی به کشورهای آمریکای جنوبی را سبب انزوای بیشتر ایران در دنیا ارزیابی و ادعا کرد: دوستان ایران کشورهایی هستند که کسی به آنان رغبتی ندارد. روابط ایران با کشورهای عربی خطری برای کشورهای عربی است ولی بالعکس، افزایش روابط کشورهای عربی با آمریکای لاتین، سبب انزوای بیشتر ایران می‌شود.


این دوره از کنفرانس کشورهای عربی و آمریکای‌ جنوبی امروز و فردا (19 و 20 آبان) به میزبانی ریاض برگزار شود. هدف از برگزاری این کنفرانس گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان کشورهای شرکت‌کننده عنوان شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته