دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1399 - 21:57

طرز تهیه حلوا شعریه عربی مناسب افطار در ویکی آنا

باقلوا شعریه یا شعیریه مخصوص نواحی جنوبی ایران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس است و این دسرخوشمزه و مقوی علاوه بر مهمانی‌ها و مجالس می‌تواند در ایام مبارک رمضان در کنار حلوا، شله زرد، شیربرنج و دسرهای شیرین دیگر برای وعده‌های سحر و افطار مصرف شود.
کد خبر : 488122
images.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حلوای شعریه (باقلوا شعریه) یکی از دسرهای عربی جذاب و خوشمزه است. نام این دسر را از ماده‌ی اصلی آن یعنی رشته‌ی شعریه گرفته‌اند که نوعی رشته‌ی نازک و ترد است. از این رشته در تهیه کنافه، باقلوای ترکی و چند شیرینی دیگر هم استفاده می‌شود. رشته‌ی شعریه را به نام‌های رشته‌ی کادایف، رشته‌ی عربی یا رشته‌ی پاکستانی هم می‌شناسند. این رشته را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی بخرید. طرز تهیه باقلوا شعریه آسان است و برای پختن این حلوای زعفرانی خوشمزه نیازی به فر نیست. مانند آرد در حلوای عادی، برای تهیه کردن حلوای شعریه هم رشته‌ها در تابه تفت داده می‌شوند.


مواد لازم برای باقلوا شعریه عربی



  •         رشته شعریه 1 بسته

  •         شیر عسلی ½ قوطی(بسته بندی)

  •         مغزها(سلیقه ای) گردو،پسته،بادام 200 گرم

  •         کره 50 گرم

  •         پودر هل ¼ قاشق چایخوری

  •         گلاب(اختیاری) 1 قاشق غذاخوری

  •         زعفران(اختیاری) 1 قاشق غذاخوری


مرحله اول


قبل از هرچیزی بسته رشته‌ای که تهیه کردید را با کمک دست خرد کنید (هرچه این رشته‌ها خردتر باشد در نهایت بافت باقلوای شما بهتر خواهد شد).


کره را داخل ماهیتابه‌ای آب کنید، رشته‌هایی که خرد کردید را در آن ریخته و شروع به تفت دادن کنید. در این مرحله هل آسیاب‌شده و زعفران دم‌کرده را به رشته‌ها اضافه کنید و هم بزنید. دقت کنید که رشته‌ها نسوزد، لازم نیست مدت طولانی رشته را هم بزنید همین که مقداری رنگ آن تغییر کند کافی است.



مرحله دوم


بعد از آن که حدود 10 دقیقه رشته‌ها را تفت دادید شیرعسلی را اضافه کنیدم. (ی‌توانید در صورت تمایل نصف قوطی شیرین عسلی اضافه کنید، هرچه مقدار آن بیشتر باشد دسر شما شیرین‌تر و نرم‌تر می‌شود). مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید، شیرعسلی به مرور روی حرارت سفت خواهد شد پس نگران رقیق بودن آن نباشید. حدودا 5 دقیقه بعد از اضافه کردن شیرعسلی گلاب را اضافه کنید، زیر گاز را خاموش کنید اما ظرف را از روی حرارت برندارید و به همان صورت هم بزیند.


مرحله سوم


یک ورق فویل را کمی چرب کنید، مواد را روی آن بریزید و تمام بخش‌ها را با استفاده از قاشق هم‌سطح و یکنواخت پخش کنید. مغز بادام و پسته را روی رشته‌ و شیرعسلی بریزید. با استفاده از ورق فویل مواد را پیچیده و رول کنید و مواد را داخل یخچال بگذارید. بعد از حداقل 5 ساعت آن را از یخچال خارج کرده، فویل را جدا کنید و شعریه را برش بزنید. البته میتوانید لوله نکنید و صاف داخل ظرفی بریزید.



مرحله چهارم


دسر عربی شما آماده است آن را در ظرف دلخواه بریزید، در صورت تمایل می‌توانید با مخلوطی از شکر، آب، زعفران، گلاب شهدی تهیه کرده تا روی دسر بریزید و با استفاده از گل‌سرخ، باقیمانده مغز‌ها و غیره تزیین کنید. این دسر خوشمزه را در کنار چای یا سایر دمنوش‌ها سرو کرده و لذت ببرید.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته