دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشکده هنر و معماری، آغازگر هفته تئاتر دانشگاهی/ تئاتر باران فراخوان منتشر کرد

تئاتر باران با هدف تشویق و حمایت از تئاتر دانشگاهی و پشتیبانی و معرفی نسل جوان به بدنه تئاتر حرفه‌ای، اقدام به برگزاری نخستین هفته تئاتر دانشگاهی از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته نمایش می‌کند.
کد خبر : 48809

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره، هفته تئاتر دانشگاهی باران در دو بخش نمایش صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌شود و پایان‌نامه‌های دانشجویی و نمایش‌های اجرا شده در جشنواره های معتبر دانشگاهی در اولویت هستند.


بر اساس این فراخوان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد آغاز کننده این جریان است و اثر برگزیده در هر بخش از سوی کمپانی تئاتر باران حمایت و در سال 1395 اجرای عمومی خواهد داشت. همچنین طبق چشم انداز در نظر گرفته شده برای این برنامه هفته دوم به تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، چشم انداز هفته سوم به تئاتر دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر ، چشم انداز هفته چهارم به تئاتر دانشکده هنر های نمایشی دانشگاه سوره اختصاص خواهد داشت.


هفته اول، هفته تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی


کلیه متقاضیان باید دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تئاتر یا فارغ التحصیل سال 1392 به بعد باشند و آثار شرکت کننده نباید پیش از این در هیچ یک از سالن‌های حرفه‌ای تئاتر تهران اجرای عمومی داشته باشند.


هفته تئاتر دانشگاهی باران در دو بخش نمایش صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌شود و در آن پایان‌نامه‌های دانشجویی و نمایش‌های اجرا شده در جشنواره‌های معتبر دانشگاهی در اولویت هستند. کلیه متقاضیان بدون ارائه متن برای بازخوانی در فهرست بازبینی و گزینش این رویداد قرار می‌گیرند.


همچنین علاقه‌مندان به حضور در هفته تئاتر دانشگاهی باید گواهی اشتغال به تحصیل از دانشکده مربوطه، 2 قطعه عکس کارگردان، مجوز رسمی از نویسنده یا مترجم، فرم تکمیل شده ثبت نام ارائه کنند. همچنین پرداخت مبلغ 500 هزار ریال به عنوان ورودی برای بخش صحنه‌ای و پرداخت مبلغ 200 هزار ریال برای بخش نمایشنامه‌خوانی از اقدامات لازم برای شرکت‌ در این برنامه است.


طبق گاه‌شمار مهلت ثبت نام « هفته تئاتر دانشگاهی» 25 آبان ماه، زمان بازبینی آثار (به صورت زنده) 25 تا 27 آذر ماه و زمان اعلام نتایج 30 آذر ماه خواهد بود. هفته تئاتر دانشگاهی از 12تا 18 دی ماه برپا خواهد شد.


کانون های تئاتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دیگر نیز می‌توانند برای حضور در این رویداد آمادگی خود را به صورت کتبی به دبیرخانه هفته تئاتر دانشگاهی باران به نشانی خیابان انقلاب، ابتدای فلسطین جنوبی، پلاک292 ارسال کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته