دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1399 - 12:45
تحلیلگر مسائل سیاسی مطرح کرد؛

تصاویر تلخ خاکسپاری قربانیان جنایت‌های آمریکا در ویتنام + فیلم

ژنرال ویلیام وستمورلند، فرمانده ارتش آمریکا در ویتنام در توجیه جنایت‌های کشورش گفته بود: «شرقی‌ها برخلاف غربی‌ها ارزشی برای جان انسان قائل نیستند. در شرق جمعیت زیاد و جان انسان ارزان است. در فلسفه شرق جان انسان اهمیتی ندارد.»
کد خبر : 487751
11839174_686.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، فواد ایزدی، تحلیلگر مسایل سیاسی با انتشار ویدئویی از خاکسپاری قربانیان جنایت‌های آمریکا در ویتنام به نقل قولی از یک ژنرال آمریکایی اشاره کرد. ژنرال ویلیام وستمورلند، فرمانده ارتش آمریکا در ویتنام در توجیه جنایت‌های کشورش گفته بود: «شرقی‌ها برخلاف غربی‌ها ارزشی برای جان انسان قائل نیستند. در شرق جمعیت زیاد و جان انسان ارزان است. در فلسفه شرق جان انسان اهمیتی ندارد.»


این فرمانده آمریکایی از بی ارزش بودن جان آدم‌ها در شرق سخن می‌گوید، در حالی که کشورش با لشکرکشی‌های خود به سراسر جهان جان هزاران نفر را گرفته است.





 


 


گفتنی است؛ جنگ ویتنام از ۱ نوامبر سال ۱۹۵۵ تا ۳۰ آوریل سال ۱۹۷۵ بین نیرو‌های ویتنام شمالی و جبهه ملی آزادی‌بخش ویتنام جنوبی از یک سو و نیرو‌های ویتنام جنوبی و متحدانش به ویژه ایالات متحده آمریکا از سوی دیگر رخ داد. نیرو‌های ملی‌گرا می‌کوشیدند کشور ویتنام را تحت یک دولت کمونیست متحد کنند و آمریکا (با کمک ویتنام جنوبی) می‌کوشید از گسترش کمونیسم جلوگیری کند.


با حمایت چین و شوروی از نیرو‌های ویت‌کنگ و ویتنام شمالی و نیز حمایت آمریکا و متحدانش از نیرو‌های ویتنام جنوبی، درگیری‌های ویتنام بالا گرفت و به تدریج به جنگی بزرگ در سراسر ویتنام تبدیل شد. سربازان آمریکایی در مناطق روستایی ویتنام قادر به تشخیص دشمنشان نبودند چرا که حتی زنان و کودکان نیز قادر به کار گذاشتن تله‌های انفجاری و یا تغذیه ویت کنگ‌ها بودند. سربازان آمریکایی درمانده شده بودند تا جایی که آن‌ها با حمله به روستا‌ها خشم و ناامیدی خود را بر سر روستاییان خالی می‌کردند. مشهورترین این حمله‌ها "قتل عام مای لای" نام دارد. بنا بر منابع گوناگون، در این قتل عام بین ۳۴۷ و ۵۰۴ غیرنظامی کشته شدند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ویتنام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته