دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استودیوی برادران وارنر به ادعای ویتنام درباره فیلم «باربی» پاسخ داد

استودیوی برادران وارنر به ادعای ویتنام درباره فیلم «باربی» پاسخ داد
استودیوی برادران وارنر در جواب ادعای ویتنام درباره فیلم «باربی» و مناقشات سیاسی مطرح شده، گفت: نقشه‌ای که در فیلم مشاهده می‌شود تنها یک طرح کودکانه است.
کد خبر : 856767

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چند روز بعد از این که ویتنام گفت اجازه اکران فیلم باربی را به خاطر نقشه دریای چین جنوبی نمی‌دهد، استودیوی برادران وارنر روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که نقشه نمایش داده شده از دریای چین جنوبی که در فیلم «باربی» نمایش داده می‌شود یک طراحی «کودکانه» و بدون هر گونه اهمیت خاص است.

هفته گذشته، ویتنام با اشاره به صحنه‌ای از فیلم که در نقشه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن قلمروی مورد ادعای چین در دریای چین جنوبی ترسیم شده است، اعلام کرد که از اکران این فیلم در سینماهای خود خودداری می‍کند. اداره سانسور ویتنام تصمیم گرفت تا از اکران این فیلم با بازی مارگوت رابی و رایان گوسلینگ که مدت‌هاست همه منتظر نمایشش هستند جلوگیری کند.

استودیوی برادران وارنر معتقد است که این نقشه مشکلی ندارد.

برادران وارنر در بیانیه اعلام کردند: «نقشه­ سرزمین باربی یا باربی لند یک نقشه خیالی و یک طراحی کودکانه با ماژیک است. این نقشه نشان دهنده مسیر حرکت باربی از باربی لند به دنیای واقعی است. این نقشه قرار نبوده که هیچ چیزخاصی را اعلام کند.»

بنا برگزارش روزنامه دولتی تونی تره چاپ هانوی ابتدا قرار بود که «باربی» در تاریخ 21 ژوئیه، همزمان با اکران این فیلم در ایالات متحده در سینماهای ویتنام نیز اکران شود.

مقامات ویتنامی به صحنه‌ای اعتراض کردند که شامل خط موسوم به نه نقطه‌ای است. نقشه‌های چینی از این خط U شکل برای نشان دادن ادعاهای چین بر مناطق وسیعی از دریای چین جنوبی از جمله مناطقی که ویتنام آنها را از آن خود می‌داند و دارای ذخایر نفتی فراوان است استفاده می‌کنند.

این روزنامه به نقل از وی کین تان، رئیس اداره سینماهای ویتنام، نهاد دولتی مسئول صدور مجوز و سانسور فیلم‌های خارجی در ویتنام، نوشت: «ما به فیلم امریکایی «باربی» برای اکران در ویتنام مجوز نمی‌دهیم، چون این فیلم دارای تصویر توهین آمیزی از خط نه نقطه‌ای است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته