دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پورفلاح: متاسفانه رشد اقتصادی منفی بخش صنعت درست است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا با اظهار تاسف از رشد منفی 1.1 درصد ناخالص داخلی در نیمه نخست امسال گفت: با وجود پیش‌بینی‌های گذشته، این آمار به نظر درست می‌آید.
کد خبر : 48758

احمد پورفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد مثبت بخش صنعت بود،‌ عنوان کرد: دولت برای رشد اقتصادی بیش از هر پارامتر دیگری روی صنعت حساب می‌کرد، اما متاسفانه در این مدت به رشد پیش‌بینی شده نرسیده‌ایم و این رشد منفی 1.1 درصد اعلام شده نگران کننده و دور از چشم‌انداز تولیدکنندگان بود.


این عضو اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: امیدواریم که این روند متوقف شود و دلخوشی‌ها و امیدواری‌ها در بخش مولد کشور تبدیل به یاس نشود.


وی اظهار کرد: متاسفانه در فضای کسب‌و‌کار هم عملاً اتفاق اجرایی نیفتاده و شاهد هیچ تحرک قابل ملاحظه‌ای در خطوط تولید و کارخانه‌های صنعتی به طور کلی نیستیم.


پورفلاح با اشاره به استقبال هیأت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران، افزود: در دو کنگره‌ای که طی چند هفته گذشته در رم و میلان برگزار شد، شاهد استقبال فوق‌العاده چشم‌گیر ایتالیایی‌ها در این مقطع بودیم.


رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار است رئیس جمهوری ایران در جلساتی در رم و فرانسه حضور داشته باشد، جنب و جوش فوق‌‌العاده‌ای میان بنگاه‌داران رمی، ایتالیایی و فرانسوی دیده می‌شود.


وی با بیان اینکه برای شرکت در این جلسات حتی بنگاه‌داران داخلی نیز علاقه نشان می‌دهند، افزود: با توجه به این ابراز علاقه‌ها، امیدواریم سال جدید میلادی یا حداکثر سال نوی شمسی شاهد حرکت‌های مثبت در بخش تولید باشیم.


پورفلاح با ابراز امیدواری به متوقف شدن روند رشد منفی صنعت، گفت: اگر بنگاه‌داران خارجی ببینند که در طرح‌های توسعه‌ای داخل ناموفق هستیم و بنگاه‌داران ما با شور و اشتیاق به کارشان ادامه نمی‌دهند، آنها نیز برای سرمایه‌گذاری در ایران دچار تردید می‌شوند و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کشور از بین می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته