دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر صنعت در پاسخ به آنا: بازپرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو همان 7 سال است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اطلاعیه بانک مرکزی درباره مدت زمان بازپرداخت خرید اعتباری خودرو تغییر نیافته است، گفت: تعیین زمان بازپرداخت تسهیلات خرید اعتباری خودرو در طرح کالای ایرانی به اختیار خریدار و فروشنده است اما با این حال سقف بازپرداخت 7 ساله تغییری نکرده است.
کد خبر : 48717

محمدرضا نعمت‌زاده در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا مبنی بر اینکه آیا با کاهش زمان بازپرداخت تسهیلات خرید اعتباری خودرو تفاوت چندانی میان فروش خودرو با این شیوه و روش گذشته خودروسازان وجود خواهد داشت، افزود: وام خرید خودرو در گذشته 10 میلیون تومان و با نرخ سود عادی بود اما در طرح خرید خودرو سقف تسهیلات به 25 میلیون تومان با نرخ سود 16 درصد تغییر یافته است.


وی تصریح کرد: سقف خرید اعتباری خودرو همچنان بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی 7 ساله است. البته بحث خرید دین از سوی بانک‌ها مطرح است که این امر به مدت 4 سال انجام می شود تا خودروساز بتواند مواد اولیه و قطعات خود را خریداری کند.


نعمت‌زاده درباره فروش خودروهای چینی در لیست خرید کالای ایرانی نیز اظهار کرد: پژو نام فرانسوی است اما تحت لیسانس این شرکت در داخل کشور خودرو تولید می‌کنیم بنابراین ممکن است قرارداد و یا نام خودرو چینی باشد اما تولید آن به صورت صدردصد داخلی است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برخی از برندهای خودرو صددرصد داخلی هستند اما برخی دیگر تحت لیسانس است و یا به تناسب از 20 تا 80 درصد ساخت داخل هستند که در مجموع تولید ملی محسوب می‌شوند.


وی درباره استاندارد خوردو نیز گفت: برای تمامی کالاها از جمله خودرو استاندارد ملی تعریف شده است که برای خودرو 55 استاندارد در رابطه با ترمز، فرمان، آلایندگی و... درنظر گرفته و همه خودروها حتی خودروهای با دانش فنی چینی بر اساس استاندارد ملی ساخته شده‌اند.


نعمت‌زاده خاطر نشان کرد: کیفیت هزینه دارد اما استاندارد کف و حداقل کیفیت است که همه خودروهای ساخت داخل از آن بهره مند هستند. از طرفی امروز توانمندی طراحی خودرو در کشور وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته