دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1399 - 13:13
در واکنش به سؤال آنا مطرح شد؛

پاسخ وزارت بهداشت به زمان برگزاری لیگ برتر فوتبال/ کدام قسمت‌ اماکن ورزشی آلوده است؟

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تکلیف آغاز لیگ برتر فوتبال هنوز مشخص نیست اما باشگاه‌ها می‌توانند با حفظ ایمنی بهداشتی تمرینات را آغاز کنند.
کد خبر : 486999
cover_1440.jpg

ایرج حریرچی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد بازگشایی اماکن ورزشی گفت: پروتکل‌هایی در مورد اماکن ورزشی آماده شده است،  برای ورزش‌های انفرادی شرایط آسان‌تر خواهد بود؛ همچنین مشکل اصلی ما در مورد ورزش‌های دسته جمعی، رختکن‌ها و دوش‌ها هستند.


وی افزود: اگر ورزشکار در خود محیط هم رعایت کند، وقتی به رختکن وارد می‌شوند، به دلیل تراکم نفرات، میزان خطر بیشتر است و عامل اصلی شیوع ویروس هم از طریق سطح تماس است؛ به طور مثال خود استخر با توجه به کلری که زده می‌شود، خطری ندارد، اما در اطراف استخر و رختکن‌ها و دوش‌ها احتمال انتقال ویروس وجود دارد.


معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: اماکن ورزشی خصوصی گاهی ورودی تنگی دارند که منجر به ایجاد تراکم جمعیت می‌شود. اکنون پروتکل‌ها برای اماکن ورزشی مربوط به مناطق سفید است و به مناطق قرمز فکر نمی‌کنیم. تکلیف آغاز لیگ برتر فوتبال هنوز مشخص نیست اما باشگاه‌ها می‌توانند با حفظ ایمنی بهداشتی تمرینات را آغاز کنند.


انتهای پیام/4148/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته