دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 16:40

معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد: رسالت مهم دانشگاه‌ها رسیدن به کارآفرینی، ثروت‌آفرینی و فن‌آفرینی است

معاون پژوهش و فناوری واحد بجنورد اظهار کرد: رسالت مهم دانشگاه ها گذر از نسل اول و دوم دانشگاه‌ها یعنی آموزش و پژوهش و رسیدن به نسل سوم و چهارم یعنی کارآفرینی، ثروت آفرینی و فن‌آفرینی است.
کد خبر : 48672

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد ضمیریان در نشست خبری کنگره نخستین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی و دهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان خراسان شمالی گفت: یکی از دغدغه های مهم بحث اشتغال دانش‌آموختگان و کمک به برآورده کردن نیازهای جامعه بر پایه علم و فناوری است که یکی از راهکارهای اصلی برای رسیدن به این هدف ایجاد مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.ماهیت شرکت‌های دانش بنیان نشان می‌دهد که شرکت‌های تعاونی می‌توانند از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب شوند و این نقطه مشترک ما برای همکاری دانشگاه و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بوده است.


معاون پژوهش و فناوری با توجه به محورهای جشنواره اظهار کرد: جشنواره استانی کارآفرینی دانشگاهی در چهار محور صنعت، خدمات، کشاورزی و گردشگری با مشارکت دانشگاه آزاد واحد بجنورد و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.


وی با توجه به روزهای برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره روزهای 25 تا 27 آبان ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار خواهد شد و در حاشیه این جشنواره، 20 غرفه به تولیدات کارآفرینان استان اختصاص خواهد یافت.


ضمیریان با بیان نحوه داوری این جشنواره اظهار کرد: کمیته علمی این جشنواره ترکیبی از استادان دانشگاهی و متخصصان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی است که به کمیته علمی معرفی شده‌اند. در هر یک از محورهای ذکر شده بر اساس شاخص های خلاقیت و نوآوری، تحمل ریسک و ابهام و تولید ارزش اقتصادی سه کارآفرین برتر پس از داوری نهایی معرفی خواهد شد.


مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز با توجه به همکاری دانشگاه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: با همکاری دانشگاه‌ها باید به سمت و سویی برویم تا بتوانیم آموزش‌ها را تولید‌محور و بازارمحور کنیم و بتوانیم جنب و جوش اقتصادی را در بین نسل جوان بالاخص فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها فراهم کنیم.


حسن نوری با توجه به برگزاری تورهای کارآفرینی در استان گفت: تور کارآفرینی هر سه ماه یک بار برگزار خواهد شد. دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند با ثبت‌نام در این تورها در دوره های تخصصی کارآفرینی شرکت کنند.


وی با تحلیل و بررسی وضع اشتغال استان بر گسترش فرهنگ تعاون در راستای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی اعضای هیات علمی و دانشجویان و دانش آموختگان، همکاری طرفین در راستای انجام امور قابل واگذری دانشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی اعضای هیات علمی و دانشجویان از سوی اداره کل تعاون تاکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته