![بومیسازی اینورتر خورشیدی برای استفاده در نیروگاههای متصل به شبکه برق](/files/fa/news/1403/4/24/593419_948.jpg)
جزئیات سامانه ملی پاسخگویی وزارت بهداشت اعلام شد
![وبدا.jpg](/c-files/old/1399/02/11/637238487738021442.jpg)
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدحسین حیدری در شبکه خبر با اشاره به انتقادات مختلف مردم در خصوص سامانههای ارتباطی با وزارت بهداشت، اظهار داشت: سامانه 190، مرکز ملی پاسخگویی وزارت بهداشت بوده و بهعنوان اولین نقطهای است که مردم میتوانند مسائل، مشکلات و شکایات خود را در حوزههای اورژانس، بهداشت و درمان، دارو، تعرفه سلامت و موارد مربوط به بیماری کرونا، به صورت 24 ساعته و در کل روزهای هفته، مطرح کنند.
وی افزود: قبلاً سامانه 1490 در حوزه غذا و دارو، 1590 مربوط به اورژانس و درمان و 1690 در حوزه بهداشت وجود داشت اما با اقدامی که در خصوص ادغام آنها صورت گرفت، مردم باید از سامانه 190 استفاده کنند.
مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به انتقاداتی که در خصوص سامانههای ارتباط با وزارت بهداشت مطرح شده، بنده این موضوع را پیگیری میکنم تا مردم بتوانند از آن شمارهها نیز استفاده کرده و دچار سردرگمی نشوند.
حیدری یادآور شد: برای اطلاعات مربوط به دارو و داروهای کمیاب مردم میتوانند با سامانه 190 تماس بگیرند و موارد مربوط به شکایات نیز با همین شماره قابل مطرح است؛ به شکلی که وقتی مردم با شماره 190 تماس میگیرند، سیستم با اعلام پیششمارههایی حوزههای مختلف مانند اورژانس، بهداشتودرمان و دارو را وصل میکند.
وی با بیان اینکه در خصوص پرداختیهای مردم به مراکز درمانی و همچنین بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستانها بستری بوده و اکنون دچار مشکلاتی شدهاند نیز از طریق این سامانه رسیدگی میشود، متذکر شد: وزارت بهداشت حداکثر تا 72 ساعت پاسخ شکایات مطرح شده از مردم را میدهد.
انتهای پیام/4148/پ
انتهای پیام/